کد خبر: 20870
تاریخ انتشار: شنبه, 07 شهریور 1394 - 19:00

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار كتاب «سیستم‌های اطلاعات مکانی و کاربردهای آن در علم اطلاعات»

كتاب «سیستم‌های اطلاعات مکانی (جی آی اس) و کاربردهای آن در علم اطلاعات و دانش‌شناسی» تالیف رؤیا پورنقی و فهیمه باب‌الحوائجی در ایرانداک منتشر شد.
انتشار كتاب «سیستم‌های اطلاعات مکانی و کاربردهای آن در علم اطلاعات»

 

به گزارش لیزنا، كتاب «سیستم‌های اطلاعات مکانی (جی آی اس) و کاربردهای آن در علم اطلاعات و دانش‌شناسی» در 1000 نسخه به چاپ رسيد.

 

اين كتاب توسط دکتر رؤیا پورنقی، استادیار پژوهشكده پژوهشكده علم‎سنجي و تحليل اطلاعات پژوهشگاه و  دکتر فهیمه باب‌الحوائجی، دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نگاشته شده است.

 

این کتاب در هشت فصل، به مباني جي‌آي‌اس، قابليت‌ها و داده‌هاي جي‌آي‌اس شامل عناصراصلي تشكيل‌دهنده، مؤلفه‌ها، انواع داده‌ها، ساختار داده‌ها و نرم‌افزارها، مزايا، مسائل و مشکلات توسعه جي‌آي‌اس، کاربردهاي جي‌آي‌اس در جهان و پيدايش استفاده از ‌جي‌آي‌اس در پژوهش‌های علم اطلاعات و دانش‌شناسي و کاربردهاي ‌جي‌آي‌اس در پژوهش‌های علم اطلاعات و دانش‌شناسي، انواع کاربردهای ‌جي‌آي‌اس در پژوهش‌هاي علم اطلاعات و دانش‌شناسي با رويکرد داده‌هاي مرتبط با محيط خارج کتابخانه و محیط داخل کتابخانه با جزئیات و مثال‌های واقعی، مدل هاي پياده‌سازي اطلاعات در نرم‌افزار جي‌آي‌اس و چالش‌ها و مسائل جي‌آي‌اس در پژوهش‌هاي علم اطلاعات و دانش‌شناسي پرداخته ‌است.

 

هم‌چنین، نویسندگان در پایان فصل هشتم، در خصوص حرفه تخصصی کتابدار جي‌آي‌اس و وظایف و ویژگی‌های آن توضیحاتی ارائه داده‌اند.

 

گفتنی است، اين كتاب در 189 صفحه و توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و نشر چاپار منتشر شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: