کد خبر: 21171
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 مهر 1394 - 17:47

داخلی

»

اخبار کتاب

«واژه‌نامۀ مفهوم­ ها و موضوع­ های پژوهش» منتشر شد

واژه­ نامۀ مفهوم­ ها و موضوع­ های پژوهش نوشته پروفسور دن ريميني با ترجمه پروفسور مرتضي كوكبي استاد گروه علم اطلاعات و دانش­ شناسي  دانشگاه شهيد چمران از سور انتشارات سپهر دانش منتشر شد.
«واژه‌نامۀ مفهوم­ ها و موضوع­ های پژوهش» منتشر شد

 

 

به گزارش لیزنا، فراگیری واژگان پژوهش دانشگاهی، نخستین گام برای بسیاری از افراد در مسیر خود برای تبدیل شدن به یک پژوهشگر موفّق دانشگاهی است. این گامی مهم است و برای برخی افراد، می­ تواند مانعی اساسی به شمار آید.

 

افزون بر این، این مانع از نوعی نیست که پژوهشگری نوآموز بتواند با پرشی بزرگ از روی آن بپرد. شمار زیادی از مفهوم­ ها وجود دارند که باید با آن­ها کنار آمد و بسیاری موضوع­ های فرایندی نیز برای فراگیری موجود هستند. به­ علاوه، پژوهش دانشگاهی، تلاشی متکامل است؛ پندارها، مفهوم­ ها، و فرایندهای نوینی منظّماً افزوده می­ شوند و همگام بودن با این­ها لازم است.

 

این واژه­ نامه بیش از 600 اصطلاح و مفهوم را ارائه می­ کند که دانشجویان و استادان راهنمای آنان آن­ها را ضروری خواهند یافت. این واژه­ نامه برای پژوهشگران دیگری نیز که می­ خواهند افق دید خود را گسترش دهند تا به جنبه­ های نوین یا متفاوت فعّالیّت­ های پژوهشی خود برسند ارزشمند خواهد بود.

 

واژه­ نامۀ مفهوم­ ها و موضوع­ های پژوهش نوشته پروفسور دن ريميني با ترجمه پروفسور مرتضي كوكبي استاد گروه علم اطلاعات و دانش­ شناسي  دانشگاه شهيد چمران از سوی انتشارات سپهر دانش در شهرویور 1394 منتشر شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: