کد خبر: 21210
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 09 مهر 1394 - 19:41

داخلی

»

اخبار کتاب

بنیان گذار انتشارات امیرکبیر به کما رفت

 علی دهباشی با اشاره به وضعیت بد جسمی بنیان‌گذار انتشارات امیرکبیر که از شب گذشته به کما رفته است،می‌گوید: عبدالرحیم جعفری از نوآوران حوزه نشر است و با نویسندگان، شاعران و مترجمان بزرگ کار کرده و آثار بسیار فاخری را به چاپ رسانده است.
بنیان گذار انتشارات امیرکبیر به کما رفت



به گزارش لیزنا، سردبیر مجله بخارا گفت: عبدالرحیم جعفری بنیان‌گذار انتشارات امیرکبیر که بیش از هفت دهه در عالم نشر ایران کارهای بنیادی و اساسی کرد از دیشب به علت ناراحتی کلیوی به کما رفت.

او ادامه داد:عبدالرحیم جعفری نشر ایران را از یک دوران ابتدایی و بدوی به دوران مدیران رساند کاری که دهه‌های 30-40 و دهه‌های بعد با ابتکار و نوآوری او در نشر ایران اتفاق افتاد، موسسه امیرکبیر را به بزرگترین انتشاراتی خاورمیانه تبدیل کرد.

دهباشی در ادامه بیان کرد: جعفری امضاء‌کننده بیش از 3000 قرارداد کتاب با نویسندگان، شاعران و مترجمان ایرانی بود. او اکثریت قریب به اتفاق این کتاب‌ها را منتشر کرد و با نویسندگانی همچون محمد معین،عبدالحسین زرین‌کوب، بدیع‌الزمان فروزان‌فر، ذبیح‌الله صفا، پرویز ناتل خانلری،سیدابوالقاسم انجوی شیرازی، ایرج افشار،جلال همایی، نائینی و ده‌ها محقق و پژوهشگر دیگر همکاری داشت.

او با بیان اینکه آثار ادبیات معاصر زیر نظر فرزندش رضا جعفری منتشر می‌شد، افزود: آثاری از جلال آل احمد، سیمین دانشور،علی محمد افغانی، احمد محمود، غلامحسین ساعدی، احمد شاملو، نصرت رحمانی، منوچهر آتشی و همچنین آثار مترجمان بزرگی همچون ابراهیم یونسی، سروش حبیبی، حسن شهباز و ده‌ها مترجم دیگر را منتشر کرد.

سردبیر مجله بخارا در پایان گفت: او الگویی را در نشر ایران بنیان‌ گذاشت که سال‌هاست ناشران موفق ما سعی می‌کنند همچنان از روش و ایده‌های او بهره جویند. جعفری در سال‌های اخیر خاطرات خود را نوشت که دو جلد آن منتشر شده است. 

برچسب ها :
مژگان
|
Iran
|
1394/07/12 - 10:19
0
0
بسيار متاسفم از اينكه بزرگان ادبي و هنري ما يك به يك از جمع دوستدارانشان مي​روند.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: