کد خبر: 21616
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 آبان 1394 - 14:41

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار «مدیریت کتابخانه ها» توسط سمت

کتاب« مدیریت کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی» به کوشش دکتر عبدالحسین فرج پهلو و مژگان قاسمی توسط انتشارات سمت منتشر شد.
انتشار «مدیریت کتابخانه ها» توسط سمت

 

به گزارش لیزنا، کتاب «مدیریت کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی» در راستای توسعه مدیریت علمی کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی، براساس سرفصل جدید درس« مدیریت کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی» دوره کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی تدوین شده است. در این کتاب مطالب اساسی و پایه علم مدیریت کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی در هفت فصل به زبانی ساده و براساس یک نظم منطقی ارائه شده است. نویسندگان کوشیده اند موضوعات روز مدیریت کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی را نیز پوشش دهند.

 

فصل اول کتاب به تعاریف و مفاهیم مدیریت، فصل دوم درباره ی وظایف و نقش های مدیر است. فصل سوم نیز به مدیریت کتابخانه و تحولات آن اشاره دارد و فصل چهارم درباره سازمان و تشکیلات کتابخانه است.

 

فصل پنجم خدمات و فعالیت های یک کتابخانه را معرفی نموده و فصل ششم فناوری های نوین و اداره کتابخانه را مورد بررسی قرار داده و فصل هفتم به ارزیابی عملکرد و بهره وری در کتابخانه پرداخته است.

 

نویسندگان کتاب معتقدند که ویژگی خاص این کتاب که آن را از کتب مشابه قبلی متمایز می کند، به روز بودن مباحث و مطالب و توجه به تغییرات و تحولاتی است که در این حوزه در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی رخ داده است و تا حدودی در آیندده رخ خواهد داد. نویسندگان این اثر امیدوارند که با تکیه بر سالها تجربه در مدیریت کتابخانه ها، به بخش عمده ای از سوالاتی که ممکن است برای یک مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی پیش بیاید، پاسخ دهند.

 

کتاب «مدیریت کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی» نوشته عبدالحسین فرج پهلو و مژگان قاسمی توسط انتشارات سمت در 251 صفحه در سال 1394 با قیمت 90000 ریال منتشر شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: