کد خبر: 21637
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 14 آبان 1394 - 07:44

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب الکترونیکی «زیر ساخت ابری» منتشر شد

کتاب الکترونیکی «راهنمای استقرار زیرساخت ابری مبتنی بر سامانه Open Stack» به کوشش مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فردوسی مشهد، منتشر شد.
کتاب الکترونیکی «زیر ساخت ابری» منتشر شد

به گزارش لیزنا، کتاب مزبور مستند سازی اجرای پروژه زیر ساخت ابری در دانشگاه فردوسی مشهد است و با هدف انتشار دانش تخصصی منتشر شده است.

 

در مقدمه کتاب آمده است:" از سال 1390 با توجه به نیاز جدیدی که در زمینه پردازش های سنگین در دانشگاه فردوسی مشهد احساس شد، واحد تحقیق و توسعه مرکز فاوا دانشگاه، اولین سرویس متمرکز پردازش های سنگین در دانشگاه پیاده سازی کرد. با توجه به نیاز مبرم دانشجویان تحصیلات تکمیلی و استادان دانشگاه، این سرویس به سرعت از محبوبیت بالایی برخوردار گردید و منجر به افزایش توان پردازشی با استفاده از خرید سخت افزارهای قدرتمند و همچنین ارائه خدمات بهتر و با کیفیت بیشتر شد. با توجه به رویکرد افزایش توان پردازشی در مرکز فاوا دانشگاه و خرید سخت افزارهای متعدد، نیاز به راهکارهای مدیریتی نرم افزار برای مدیریت این سخت افزارها احساس گردید. براساس مطالعات انجام شده و نیازهای فنی و عملکردی در دانشگاه، استفاده از مدل پردازشهای سنگین بر روی زیر ساخت ابری انتخاب شد. به این منظور پروژه استقرار زیر ساخت ابری با استفاده از سامانه Open Stack برای سرویس محاسبات سنگین شروع و منجر به طراحی و پیاده سازی این سرویس در دانشگاه فردوسی مشهد شد".

 

هدف اصلی کتاب معرفی مفاهیم پایه، معماری اولیه، نحوه نصب و راه اندازی Open Stack و مشکلات موجود در این زمینه است.

 

کتاب « راهنمای استقرار زیر ساخت ابری مبتنی بر سامانه Open Stack» توسط مهندس ایمان دارابی ترجمه و گردآوری شده است.

 

نسخه الکترونیکی و رایگان کتاب در این لینک در دسترس است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: