کد خبر: 21642
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 14 آبان 1394 - 10:37

داخلی

»

اخبار کتاب

دانشگاه‌‎ها جمعه بازار کتاب برگزار می‌کنند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برنامه های این استان را در بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
دانشگاه‌‎ها جمعه بازار کتاب برگزار می‌کنند

 

به گزارش لیزنا، حسین مسگرانی با تاکید بر اینکه برای ارتقاء و تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان سیستان و بلوجستان برنامه های متنوعی با هدف غبار زدایی از کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب در نظر گرفته ایم.

 

مسگرانی ادامه داد: جشن کتاب، تقدیر از نویسندگان، ناشران و فعالان فرهنگی، مسابقه خلاصه نویسی کتاب، معرفی تازه های نشر، رونمایی و نقد کتاب ها، برگزاری نشست هایی با نویسندگان، ایجاد کتابخانه های سیار و ... از جمله مهمترین برنامه های هفته کتاب استان است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در پی تقویت روستاهای دوستدار کتاب هستیم اظهار کرد: با همکاری نهادکتابخانه ای طرح عضویت رایگان در کتابخانه ها در هفته کتاب اجرا می شود و در این راستا نمایشگاه های کتاب در کتابخانه های سطح استان برپا می شود.

 

وی گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه دانشجویان، جمعه بازار کتاب در دانشگاه های استان، ایستگاه مطالعه کتاب و کتابخوانی در سطح شهر از دیگر برنامه های اجرایی استان سیستان و بلوچستان در هفته کتاب است.

 

مسگرانی با بیان اینکه در سطح مدارس مسابقه انشاء نویسی با موضوع کتاب برگزار می کنیم، گفت: به برگزیدگان این مسابقه جوایزی اهداء می شود. همچنین، آموزش و پرورش استان طبق توافق انجام شده نمایشگاه کتاب خود را در هفته کتاب برگزار می کند.

 

وی ارسال پیامک با محتوی پیشنهاد کتاب برای مطالعه را از دیگر فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد استان سیستان و بلوچستان دانست وگفت: در صدد هستیم از شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی برای تبلیغ هفته کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم. از این جهت که بیشتر جوانان و نوجوانان ما در این فضاها حضور دارند این شبکه ها بهترین فرصت برای معرفی کتاب و فعالیت های مرتبط با آن است. ما در این زمینه گام هایی برداشته ایم و باید آنها را تقویت کنیم.

 

مسگرانی در پایان گفت: هفته کتاب سمبل و نماد توجه به کتاب و کتابخوانی است. بنابراین امیدواریم بتوانیم در طول سال با همکاری همه نهادها، سازمان ها و تشکل های مردمی اقدامات موثری برای حوزه کتاب انجام دهیم.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: