کد خبر: 21689
تاریخ انتشار: دوشنبه, 18 آبان 1394 - 09:18

داخلی

»

اخبار کتاب

سفری فرهنگی از ایران تا چین در شهر کتاب مرکزی

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه  ۱۹ آبان ساعت ۱۶:۳۰ به بحث و گفت‌وگو درباره‌ی دو کتاب  «یاد گذشته و اندیشه‌ی آینده» و «یاددشت‌های پکن» و اهدای جایزه‌ی «مهتاب میرزایی» اختصاص دارد. 
سفری فرهنگی از ایران تا چین در شهر کتاب مرکزی

 

به گزارش لیزنا، به تازگی دو کتاب «یاد گذشته و اندیشه‌ی آینده» نوشته‌ی دکتر محمدعلی موحد و «یادداشت‌های پکن» نوشته‌ی دکتر محمد دهقانی به همت نشر نگاره‌ی آفتاب منتشر شده است.

 

کتاب «یاد گذشته و اندیشه‌ی آینده» شامل ده مقاله در تاریخ ایران و صنعت نفت ایران است که دانش، بینش و نکته‌سنجی‌های دکتر محمدعلی موحد در باب تاریخ را در برمی‌گیرد.

 

کتاب «یادداشت‌های پکن» حاصل اقامت چند ماهه‌ی دکتر محمد دهقانی برای تدریس زبان و ادبیات فارسی در پکن است که با نگاهی فرهنگی و تیزبین به تحولات فرهنگی چین می‌پردازد. این اثر، نفحه‌ی ملایم و ماندگاری از عبیر فرهنگ باستانی چین را به خواننده‌ی ایرانی می‌رساند.

 

 

این نشست با  حضور دکتر محمدعلی موحد، دکتر محمد دهقانی و علی میرزایی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود. ورود علاقه‌مندان آزاد است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: