رمان های اسطوره پرنده آبی در راه است

به گزارش لیزنا، حاصل نشست های این کار گروه، تالیف بیش از ده جلد رمان متنوع بوده است. عنوان­ رمان هایی که در این کارگروه تالیف شده  عبارتند از: «نه» نوشته ­آویسا شرفی، «9:15» نوشته­ مهسا لزگی، «راز سر به مهر شهرنواز» نوشته ­معصومه یزدانی، «تسخیر شدگان جزیره­ ی بادیان» نوشته­ بدری مشهدی، «تلی دختری با موهای بلند بلند» نوشته­ سولماز خواجه­ وند.

 

گفتنی است علاوه بر عناوین ذکر شده، یک مجموعه­ ی پنج جلدی اسطوره - فانتزی با نام «کیان و ساکنان قلعه­ ی اساطیر»، توسط گروه نویسندگان این کارگروه تالیف شده است که در هر جلد آن پسر نوجوانی به نام کیان به همراهی دوستش مزدک با دانشمند خبیثی به نام اژدک مواجه می­ شوند. اژدک رویای تسط بر جهان را دارد و سعی می­ کند با استفاده از فناوری های مختلف به آرزویش برسد، اما کیان و مزدک که اخبار و حوادث را دنبال می­ کنند با یاری گرفتن از قهرمانان اسطوره ­ای ایران نقشه ­هایش را خراب کرده، باعث شکستش می ­شوند.

 

سه جلد از مجموعه  ی پر ماجرای «کیان و ساکنان قلعه ی اساطیر»، با نام ­های «سوفار» نوشته­ نیلوفر نیک بنیاد، «دیو بند» نوشته­ زهرا شاهی و «رمز چینوت»نوشته­ معصومه یزدانی در مرحله تولید و چاپ است و دو جلد آن که در آن کیان و مزدک سراغ فریدون و ضحاک می­ روند، در مراحل پایانی نگارش توسط ریحانه جعفری و پریسا شمس است.

 

لازم به ذکر است انتشارات علمی فرهنگی در تلاش است تا این رمان ها را در نمایشگاه کتاب سال 1395 عرضه کند.