کد خبر: 22582
تاریخ انتشار: شنبه, 26 دی 1394 - 09:49

داخلی

»

اخبار کتاب

«فارسی‌‌زبانی» در شهر کتاب

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه 29 دی ساعت 16:30 به نقد و بررسی کتاب «فارسی زبانی» اختصاص دارد.
«فارسی‌‌زبانی» در شهر کتاب

به گزارش لیزنا، زبان فارسی نخستین زبان پذیرش اسلام درحوزه‌ ی شرق خلافت اسلامی و چندین قرن زبان آمد و شد فرامنطقه ‌ای بوده است. به تازگی کتاب «فارسی‌زبانی» نوشته‌ ی برت فراگنر و ترجمه ‌ی سعید فیروزآبادی به همت انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

 

برت فراگنر ایران‌ شناس سرشناس معاصر اتریشی، در این کتاب، پژوهش و نظریه‌ ای ارائه می‌ کند که می ‌تواند سرمشقی برای پژوهش‌ های ایران ‌شناسی باشد. بررسی قلمرو زبان فارسی و دلایل اهمیت آن درتاریخ بخش بزرگی از جهان در گذشته و حال، فرصت‌ ها و تهدیدها، نشان دادن زمینه ‌هایی برای ایجاد همدلی و کندوکاو در پیشینه‌ ی زبان فارسی با نگاه به آینده‌ از دیگر موضوعات این کتاب است.

 

 نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه ۲۹دی 1394 ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «فارسی‌زبانی» اختصاص دارد که با حضور استادان احمد سمیعی‌گیلانی، علی‌اشرف صادقی، مرتضی رزم ‌آرا و سعید فیروزآبادی در مرکز فرهنگی شهر‌کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ ی سوم برگزار می‌ شود.


لازم به ذکر است که ورود برای علاقه‌ مندان آزاد است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: