کد خبر: 22584
تاریخ انتشار: شنبه, 26 دی 1394 - 09:40

داخلی

»

اخبار کتاب

نسخه دیجیتالی فرهنگنامه علوم قرآنی منتشر شد

به همت کتابخانه دیجیتالی مرکز اطلاعات ومدارک اسلامی ، نسخه دیجیتالی فرهنگنامه علوم قرآنی در سایت کتابخانه دیجیتالی این مرکز منتشر شد.
نسخه دیجیتالی فرهنگنامه علوم قرآنی منتشر شد

به گزارش لیزنا، فرهنگنامه علوم قرآنی، جدیدترین اثر پژوهشی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، که مبتنی بر منطق نظام یافته اصطلاحنامه علوم اسلامی است، علاوه بر مرجع بودن برای اهل تحقیق، می‌ تواند کاربران اصطلاحنامه را به معانی و شواهد و اسناد شکل گیری اصطلاحات این حوزه از علوم اسلامی راهنمایی کند. زبده نویسی، توزیع مطالب ذیل اصطلاحات خرد و کلان و استفاده از منابع جدید و در دسترس امروزی، در کنار منابع دست اول و کتب مرجع، سبب شده تا این فرهنگنامه در نوع خود کم نظیر باشد و انتظار علاقه ‌مندانی را که در صددند درحوصله و مجالی اندک، اطلاعات معتبری در باب هر اصطلاح بیابند، برآورده سازد.

 

گفتنی است که فرهنگنامه علوم قرآنی ـ که از بررسی بیش از چهارصد منبع و مدرک علوم قرآنی فراهم آمده است – دارای 4842 اصطلاح است که 2926 اصطلاح آن اصلی (مدخل) و 1926 اصطلاح ارجاعی است و شامل مباحث پیرامونی قرآن (مباحث حول القرآن) بوده وبه موضوعاتی مانند: تفسیر و مفسران، انواع تفاسیر و گرایش‌ های تفسیری، ترجمه های قرآن، علم تجوید، علم قرائات، مباحث تاریخ قرآن و ... می ‌پردازد و می تواند مورد استفاده اقشار مختلف اعم از متخصصان حوزه علوم قرآنی و همچنین فضلای حوزه ودانشجویان رشته ‌های مرتبط و عموم علاقه ‌مندان به مباحث قرآنی قرار گیرد.

 

لازم به ذکر است در سامانه کتابخانه دیجیتالی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، امکان تورق (تمامی صفحات) و دانلود (محدود به صفحات ابتدایی) کتاب (به لحاظ حفظ حق مالکیت معنوی) گنجانده شده است.

 

علاقه مندان می توانند جهت دسترسی به این فرهنگنامه به این لینک مراجعه کنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: