نسخه دیجیتالی فرهنگنامه علوم قرآنی منتشر شد

به گزارش لیزنا، فرهنگنامه علوم قرآنی، جدیدترین اثر پژوهشی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، که مبتنی بر منطق نظام یافته اصطلاحنامه علوم اسلامی است، علاوه بر مرجع بودن برای اهل تحقیق، می‌ تواند کاربران اصطلاحنامه را به معانی و شواهد و اسناد شکل گیری اصطلاحات این حوزه از علوم اسلامی راهنمایی کند. زبده نویسی، توزیع مطالب ذیل اصطلاحات خرد و کلان و استفاده از منابع جدید و در دسترس امروزی، در کنار منابع دست اول و کتب مرجع، سبب شده تا این فرهنگنامه در نوع خود کم نظیر باشد و انتظار علاقه ‌مندانی را که در صددند درحوصله و مجالی اندک، اطلاعات معتبری در باب هر اصطلاح بیابند، برآورده سازد.

 

گفتنی است که فرهنگنامه علوم قرآنی ـ که از بررسی بیش از چهارصد منبع و مدرک علوم قرآنی فراهم آمده است – دارای 4842 اصطلاح است که 2926 اصطلاح آن اصلی (مدخل) و 1926 اصطلاح ارجاعی است و شامل مباحث پیرامونی قرآن (مباحث حول القرآن) بوده وبه موضوعاتی مانند: تفسیر و مفسران، انواع تفاسیر و گرایش‌ های تفسیری، ترجمه های قرآن، علم تجوید، علم قرائات، مباحث تاریخ قرآن و ... می ‌پردازد و می تواند مورد استفاده اقشار مختلف اعم از متخصصان حوزه علوم قرآنی و همچنین فضلای حوزه ودانشجویان رشته ‌های مرتبط و عموم علاقه ‌مندان به مباحث قرآنی قرار گیرد.

 

لازم به ذکر است در سامانه کتابخانه دیجیتالی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، امکان تورق (تمامی صفحات) و دانلود (محدود به صفحات ابتدایی) کتاب (به لحاظ حفظ حق مالکیت معنوی) گنجانده شده است.

 

علاقه مندان می توانند جهت دسترسی به این فرهنگنامه به این لینک مراجعه کنند.