کد خبر: 22599
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 دی 1394 - 11:00

داخلی

»

اخبار کتاب

پیام تسلیت سید عباس صالحی در پی درگذشت حداد کاشانی

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت استاد عباس حداد کاشانی، شاعر پیشکسوت آیینی را تسلیت گفت.
پیام تسلیت سید عباس صالحی در پی درگذشت حداد کاشانی

به گزارش لیزنا، سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود ضمن تسلیت درگذشت استاد عباس حداد کاشانی به نقش این شاعر آیینی در حوزه شعر اشاره کرده است.

 

متن پیام معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

 

«شعر آیینی از دیرهنگام در ادبیات منظوم فارسی جایگاه ویژه ای داشته و دارد چنانکه بسیاری از شعرای شناخته شده از گذشته تا معاصر اشعاری با این مضمون سروده اند که یکی از این بزرگان، استاد حداد کاشانی بودند. شعرِ ایشان از جان و دل این شاعر متعهد ریشه می گرفت و برای سرودن شعر، با دو بال احساس و اندیشه حرکت می کردند. استاد حداد کاشانی به پشتوانه ریشه های عمیق شعر آیینی در خطه کاشان که مهمترین آن ترکیب بند معروف محتشم کاشانی است از جمله افرادی بودند که این هنر ناب دینی را تداوم بخشیدند. این شاعر برجسته با سرودن بالغ بر 150 هزار بیت که عمده آن در حوزه شعر آیینی است و ترجمه منظوم قرآن کریم، بی تردید نقشی انکارناپذیر در بالندگی شعر آیینی معاصر دارند. درگذشت استاد حداد کاشانی را به اهالی فرهنگ به ویژه شاعران و علاقه‌ مندان به حوزه شعر و ادب، فرهیختگان و مردم شهرستان کاشان و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و از درگاه حضرت باری تعالی برای ایشان مغفرت مسئلت می کنم».

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: