کد خبر: 22640
تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 دی 1394 - 12:14

داخلی

»

اخبار کتاب

نشست «اقتباس های هنری از هزار و یک شب» در سرای کتاب

نشست «اقتباس های هنری از هزار و یک شب» چهارشنبه30 دی ماه 1394 در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می شود.
نشست «اقتباس های هنری از هزار و یک شب» در سرای کتاب

به گزارش لیزنا، هزار و یک شب مجموعه ای از داستان های افسانه ای قدیمی هندی، ایرانی و عربی است که تاکنون به زبان های متعددی منتشر شده است. شروع داستان هزار و یک شب به نقل از پادشاهی است ساسانی به نام شهریار و روایتگر آن شهرزاد، دختر وزیر است. اکثر ماجراهای این داستان در بغداد و ایران می گذرد و داستان های آن ریشه ایرانی دارد که تحت تاثیر آثار هندی و عربی بوده است. اینکه داستان های هزار و یک شب مشخص و روشن بوده و تعداد آن دقیقا هزار و یک عدد باشد، مشخص نیست ولی داستان های زیادی تحت عنوان هزار و یک شب نوشته شده است.

 

گفتنی است شهروز مهاجر، دکتر زهرا معینی فرد و علی بوذری به عنوان سخنران در نشست «اقتباس های هنری از هزار و یک شب» حضور دارند.

 

نشست «اقتباس های هنری از هزار و یک شب» ساعت 16 تا 18 روز چهارشنبه 30 دی 1394 در سرای کتاب به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، طبقه منفی 2 مؤسسه خانه کتاب برگزار می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: