کد خبر: 22706
تاریخ انتشار: یکشنبه, 04 بهمن 1394 - 15:23

داخلی

»

اخبار کتاب

«کارنامه کتابدار، کتابشناس، مترجم؛ کیکاووس جهانداری»

نشست بررسی «کارنامه کتابدار، کتابشناس، مترجم؛ کیکاووس جهانداری» دوشنبه 5 بهمن ماه 1394در سرای اهل قلم برگزار می شود.
«کارنامه کتابدار، کتابشناس، مترجم؛ کیکاووس جهانداری»

 

به گزارش لیزنا، کیکاووس جهانداری مترجم صاحب نام ادبیات آلمانی و از پژوهشگران مرکز دایره المعارف اسلامی است. وی در زمان حیات، ترجمه بسیاری از آثار معروف ادبی به ویژه از زبان آلمانی به فارسی را بر عهده داشته است. منتقدان ادبی بهترین ترجمه منتشر شده از وی را ترجمه رمان «گرگ بیابان» اثر هرمان هسه می دانند که بیشترین شهرت جهانداری در دنیای ترجمه نیز به همین خاطر بوده است. این ترجمه برای نخستین بار در سال 1345 توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب منتشر شده بود.

 

جهانداری، مترجم و ادب پژوه روز پنج شنبه دوم بهمن ماه سال 1393 در بیمارستان جم تهران و بعد از طی دوره بیماری ریوی در گذشت.

 

گفتنی است علی اصغر حداد، سیدصادق سجادی، علی بهرامیان، هما افراسیابی و مرتضی هاشمی پور به عنوان سخنران در این نشست حضور دارند.

 

نشست بررسی «کارنامه کتابدار، کتابشناس، مترجم؛ کیکاووس جهانداری» مورخ 5 بهمن 1394ساعت 16 الی 18 در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره 2، طبقه همکف برگزار می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: