کد خبر: 22845
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 14 بهمن 1394 - 15:16

داخلی

»

اخبار کتاب

«سیب کچل» به بازار نشر آمد

مجموعه داستان «سیب کچل» نوشته ‌ی محمد رضا شمس و با تصویرگری ثنا حبیبی ‌راد منتشر شد.
«سیب کچل» به بازار نشر آمد

 

به گزارش لیزنا، این کتاب از 30 داستان برای گروه سنی کودک تشکیل شده است که مانند سبک همیشگی محمد رضا شمس سرشار از تخیل و نوآوری ‌های کودکانه است. داستان‌ هایی چون «نصف پلنگ»، «جورابی که پا نداشت»، «باغ فرشته»، «فرتی فرتان»، «کفشی که بند نداشت» و ... از آثار این نویسنده است.

 

در داستان «فرتی فرتان» از این کتاب می ‌خوانید: "سیب گفت: من دوست دارم قورباغه بشم. گفتند: خب بشو. کسی جلوتو نگرفته. شد. یک کرم داشت از آنجا رد می ‌شد. واسه خودش سوت می ‌زد و رد می ‌شد. سیب سبز چشم ‌هاش بَرقید؛ یعنی برق زد. زبانش را در آورد و پَرتید؛ یعنی پرت کرد طرف کرم و فرتی فرتانش کرد؛ یعنی قورتش داد. از آن روز تا حالا کرم توی شکم سیب زندگی می ‌کند".

 

محمد رضا شمس نویسنده‌ و فعال حوزه کودک و نوجوان، متولد فروردین سال 1336 در تهران است. او فعالیت حرفه‌ ای خود را از حدود سی سال پیش و با نمایشنامه ‌نویسی برای بچه‌ ها آغاز کرد که «هادی و هدی» از مشهورترین آنهاست. پیش از این از او کتاب‌های «فاصله ‌ای که پیر شد»، «قصه‌ های الکی پلکی» (همراه با مجموعه نویسندگان)، «سبیل عمو»، «حکایت امیرارسلان نامدار»، «قصه حسین کرد شبستری» و ... توسط نشر پیدایش به چاپ رسیده است.

 

گفتنی است «سیب کچل» تازه ‌ترین اثر محمد رضا شمس است که در 116 صفحه و با شمارگان 1000 نسخه به‌ تازگی توسط انتشارات پیدایش منتشر شده است. 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: