کد خبر: 23944
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 16 ارديبهشت 1395 - 18:35

داخلی

»

اخبار کتاب

معرفی نامزدهای جشنواره کتابهای تصویری

جشنواره کتاب های تصویری داستانی تالیفی (بررسی آثار 1357 تا 1390) نامزدهای خود را معرفی کرد.
معرفی نامزدهای جشنواره کتابهای تصویری

به گزارش لیزنا، دبیرخانه همایش ها و جشنواره های مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز برنامه های روزهای سه شنبه  21 اردیبهشت ماه و چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه 95 را اعلام کرد. همچنین نامزدهای جشنواره پژوهش مرکز مطالعات ادبیات کودک نیز از سوی این دبیرخانه معرفی شدند.

 

در روز نخست در دومین نشست سراسری استادان و دانشجویان ادبیات کودک کشور که همزمان با دهمین  سالگرد تولد مرکز مطالعات برگزار می شود، موضوع «دانشگاهی شدن ادبیات کودک» از سوی استادان و دانشجویان رشته و صاحب نظران مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

در برنامه صبح پس از گزارش عملکرد ده ساله مرکز مطالعات از سوی دکتر مرتضی خسرونژاد، دکتر کاوس حسنلی، دکتر مهدخت پورخالقی، دکتر مریم جلالی، دکتر مصطفی صدیقی و سیدآبادی درباره دانشگاهی شدن ادبیات کودک و مسائل آن سخنرانی خواهند کرد.

 

دکتر مهدی حجوانی نیز در همین روز با عنوان «خلق داستان بر اساس تصویر» سخنرانی خواهد کرد. در برنامه بعد از ظهر پس از رونمایی از آثار حسین فارسی «مجموعه ماجرای من و خودم» و سمانه قاسمی با عنوان «به به!» نشست هم اندیشی آسیب شناسی تحصیلات تکمیلی در رشته ادبیات کودک با حضور استادان و دانشجویان رشته برگزار می شود.

 

در روز دوم سه سخنرانی ارائه خواهد شد که عبارتند از: «کتاب های تصویری معاصر: متن هایی فلسفی برای همه گروه های سنی» عنوان سخنرانی جوانا هینز استاد دانشگاه پلیمِت انگلستان است. «رویکردهای شناختی عاطفی به کتاب های تصویری» عنوان سخنرانی ماریا نیکولایوا استاد دانشگاه کمبریج انگلستان است و «دشواری های داوری کتاب های تصویری داستانی» را مرتضی خسرونژاد مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز ارائه می کند. پس از اتمام سخنرانی ها منتخبان تقریبا 4 دهه فعالیت در عرصه کتاب های تصویری داستانی ایران که از سوی گروه کتاب های تصویری مرکز مطالعات برگزیده شده اند، معرفی می گردند.

 

همچنین نامزدهای جشنواره در رشته های گوناگون آفرینش و تولید کتابهای تصویری داستانی از سوی دبیر علمی جشنواره دکتر فریبا خوشبخت بدین شرح اعلام شدند. هنرمندان برتر و دریافت کنندگان دیپلم افتخار در روز 22 اردیبهشت اعلام می شوند.

 

نویسندگان: احمدرضا احمدی، احمد اکبرپور، محمدرضا شمس، سوسن طاقدیس، نوید سید علی اکبر، سرور کتبی، فریبا کلهر

تصویرگران: نگین احتسابیان، هدا حدادی، علی خدایی، مهکامه شعبانی، لیدا طاهری، علی مفاخری، حافظ میرآفتابی

ناشران: افق، امیرکبیر، به نشر، چکه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نظر

آثار: این سر دنیا آن سر دنیا، بال های آبی من، چه عیبی داره، داستان زندگی پرثمر و با افتخار مداد قرمز، دالی، دو دوست، دیو سیاه دم به سر، رؤیای باد، عمر هفت چوب کبریت، قصه ی پنیرک، قوقولی غوغول، مادربزرگ را در ماه دیدم، من نمی ترسم، ننه گلاب، هفت کمان هفت رنگ، یک تاپ دو تاپ

مجموعه ها: این بود که، رنگ عشق، سفرهای کرگدن، قصه های خواندنی قصه های شنیدنی، کتاب های مرغک، یک اسم و چند قصه

مدیران هنری: کورش پارسانژاد، فریده شهبازی، کیانوش غریب پور

طراحان گرافیک: کورش پارسانژاد، شهاب تندر، کیانوش غریب پور

 

نتایج اعلام شده حاصل 4 سال بررسی آثار تالیفی تصویری داستانی در گروه «کتاب های تصویری» مرکز  مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز است. همانگونه که در فراخوان جشنواره نیز آمده این بررسی شامل آثار بازنویسی و بازآفرینی نبوده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: