کد خبر: 24367
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 خرداد 1395 - 12:13

داخلی

»

اخبار کتاب

نمایشگاه «کارنامه، فرهنگ دیداری کودکان ایران» برگزار می شود

نمایشگاه آینده ی موزه ی هنرهای معاصر ایران با عنوان «کارنامه، فرهنگ دیداری کودکان» روز چهارشنبه 5 خرداد 95 برگزار می شود.
نمایشگاه «کارنامه، فرهنگ دیداری کودکان ایران» برگزار می شود

 

به گزارش لیزنا، نمایشگاهِ آیندهٔ موزهٔ هنرهای معاصر روز چهارشنبه، ۵ خرداد 1395، ساعت ۱۸ افتتاح می شود. این نمایشگاه یکی از متفاوت‌ترین و دیدنی‌ترین برنامه‌های چند سالِ اخیرِ مجموعه شورای کتاب کودک خواهد بود که با عنوانِ «کارنامه، فرهنگ دیداری کودکان ایران»، برگزار می گردد.

 
در این نمایشگاه قرار است بینندگان کارنامه‌ای واقعی و تصویری تمام قد از هر آن‌چه ذیل این عنوان می‌گنجد را نظاره کنند. البتّه تمرکز بر سه دههٔ ۳۰، ۴۰ و ۵۰ است، امّا یادمان‌هایی از سال‌های دورتر هم کم‌وبیش به چشم می‌خورد، حتّی از دورانِ قاجار. جستجوگران جوانِ نمایشگاه، سنگِ تمام گذاشته‌اند. هر چه بوده و نبوده جمع کرده‌اند و طی روندی زمان‌مند و معنادار در گالری‌های موزه کنارِ هم چیده‌اند، همراه با نوشته‌هایی به‌دردخور و خواندنی، استوار بر تحلیل و تحقیق. به نظرم تماشای این مجموعه بیش از نمایشگاه‌های یکی دو سالِ اخیر موزه زمان می‌برد، چرا که ایستگاه‌ها نه فقط متنوع و فراوان که همه کم‌وبیش حاملِ خاطراتی مشترک‌اند.

 

علاقه مندان در این نمایشگاه چیزهایی خواهند دید (و شنید) که حسابی غافلگیرشان می‌کنند. از مهرهای عیدی‌سازی‌ِ مکتب‌خانه‌ها تا کُمیک‌استریپ‌های جورواجور (از تن‌تن گرفته تا سوپرمن و نمونه‌های آنتیکِ وطنی) و مجموعه کتاب‌ها و پوسترهای کانون پرورش فکری و آگهی‌های فیلم‌فارسی... جز این، فیلم‌های بسیار ارزشمندی هم ضمیمهٔ برنامه خواهند بود؛ نخستین انیمیشن‌ها و فیلم‌های مربوط به کودکان، آن هم نسخه‌هایی بسیار مرغوب (اغلب ۳۵ میلی‌متری) از آثارِ فرهنگ و هنر و کانون پرورش فکری است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: