کد خبر: 24587
تاریخ انتشار: دوشنبه, 31 خرداد 1395 - 12:35

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب خواندن عاملی برای رشد بخش‌های مختلف مغز

منبع : medical daily
مطالعات جدید محققان نشان می دهد خواندن کتاب اثرات درمانی بسیار ویژه ای نسبت  به تماشای یک فیلم تلویزیون دارد و می توان با خواندن آن از ابتلا به برخی بیماری ها جلوگیری کرد.
کتاب خواندن عاملی برای رشد بخش‌های مختلف مغز

 

به گزارش لیزنا، پس از اختراع اولین تلویزیون در سال  1927 میلادی، انسان ها به این جعبه جادویی چشم دوختند و بتدریج با تغییراتی در ساختار مغز و بدن خود روبه رو شدند.

بررسی ها نشان می دهند، تماشای تلویزیون باعث تغییر در مرکز هیپوکامپ مغز می شود و فرد بویژه کودکان با مشکل یادگیری کند لغات، عدم توانایی انجام فعالیت های گروهی، انزوا، مشکلات چشمی و حرکتی، اضافه وزن، بروز پرخاشگری و عصبانیت مواجه می شوند.

در عوض مطالعه کتاب که در سالهای پیش در دنیا همه گیر بوده است باعث افزایش دامنه لغات، رشد مهارت های اجتماعی و تعاملی، عدم انزوا طلبی، رشد بخش های مختلف مغزی، بالا رفتن سطح معلومات و عدم بروز رفتارهای پرخاشگرانه در افراد می شود.

کارشناسان بر این اساس به والدین توصیه می کنند حتماً هر روز زمانی را صرف خواندن کتاب برای فرزندان خردسال خود کنند تا آنها با کلمات جدید آشنا شوند و این کتاب خواندن از روی تبلت، رایانه و یا تلفن همراه نباشد و کتاب کاغذی عادی باشد تا کمتر با مشکلات چشمی مواجه شوند و نظارت کافی بر میزان استاندارد ساعات تماشای تلویزیون حداکثر دو ساعت توسط کودک خود داشته باشند.

علاوه بر تلویزیون در سالهای اخیر انواع تجهیزات الکترونیکی مانند تلفن های همراه و رایانه جای مطالعه کتاب های قدیمی را گرفته اند که به مروز زمان باعث مشکلات چشمی، سرگیجه، تهوع و کاهش سطح تمرکز و هوشیاری در افراد می شود.

و در نهایت کارشناسان به فارغ التحصیلان دانشگاهی توصیه می کنند پس از اتمام تحصیلات خود حتماً به مطالعه کتب جدید به صورت فیزیکی نیز بپردازند تا با مشکلات روحی روانی از جمله پرخاشگری مواجه نشوند و ساعات زیادی را به تماشای تلویزیون اختصاص ندهند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: