کد خبر: 24626
تاریخ انتشار: شنبه, 05 تیر 1395 - 11:29

داخلی

»

اخبار کتاب

پروانه کسب؛ شرط ثبت نام در طرح «تابستانه کتاب»

منبع : لیزنا
کتابفروشی هايي مي‌توانند در طرح «تابستانه کتاب»شركت كنند كه داراي پروانه كسب کتابفروشی با تاريخ معتبر باشند.
پروانه کسب؛ شرط ثبت نام در طرح «تابستانه کتاب»

 

 به گزارش لیزنا، محمود آموزگار؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره شرایط ثبت نام كتابفروشان در طرح «تابستانه کتاب» که از 16 تیر ماه تا 15 مرداد ماه به همت موسسه خانه کتاب و با همکاری تعدادی از کتابفروشی‌های کشور اجرا می شود، گفت: کتابفروشی هايي مي‌توانند در اين طرح شركت كنند كه داراي پروانه كسب کتابفروشی با تاريخ معتبر باشند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تاکید کرد: اگر پروانه كسب کتابفروشی از تاریخ معتبر برخوردار نباشد، کتابفروشی نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد. اگر کتابفروش به فعالیت خود بدون پروانه کسب ادامه دهد کار غیر قانونی کرده است.

آموزگار، کتابفروشی های بدون پروانه کسب را  بی معنا دانست و گفت: کتابفروشی ها ملزم به دریافت پروانه کسب طبق قانون نظام صنفی از اتحادیه های استان ها و شهرهای خود هستند تا از طریق آن مجوز ادامه فعالیت یا شروع فعالیت به آنها داده شود.

وی عنوان کرد: نمی توانیم یارانه را به سرعت به سمت امور زیر بنایی سوق دهیم و ناگزیر از مصرف آن در سطح هستیم. انتخاب کتابفروشی ها برای به کارگیری این یارانه انتخاب مناسبی است.

 

این کارشناس حوزه صنعت نشر پیشنهاد کرد: طرح‌هایی مانند «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» می‌تواند در نمایشگاه‌های بین‌المللی و استانی در سراسر کشور هم اجرا شود تا تاثیرات آن را به صورت دائم ببینیم.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: