کد خبر: 24775
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 تیر 1395 - 23:31

داخلی

»

اخبار کتاب

برای حضور گسترده مردم

کتابهای جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت بریل و گویا و فایل pdf در دسترس است

منبع : لیزنا
 معاون توسعه کتاب‌خوانی و نهاد کتابخانه‌ها اعلام کرد افرادی که به کتابخانه‌های عمومی کشور دسترسی ندارند فایل pdf کتاب‌ها در پورتال امام رضا قرار گرفته و برای عزیزانی که از معلولیت خاصی برخوردارند تمامی کتاب‌ها به صورت بریل و گویا برای حضور گسترده مردم در این مسابقه در اختیار استان‌ها قرار گرفته داده شده است.
کتابهای جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت بریل و گویا و فایل pdf در دسترس است

 

 

 به گزارش خبرنگار لیزنا، نشست خبری با موضوع چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، صبح امروز (27 تیر ماه) با حضور سید‌جواد جعفری، دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)؛ محمد اله‌یاری، دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی؛ حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی، مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، رضا قمر زاده، دبیر کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی و اسماعیل جانعلی پور، مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

 سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)   صبح امروز در این نشست خبری که در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان برگزار شد با اشاره به نعمت بزرگ اما رضا (ع) در کشور اظهار داشت: در جشن‌های دهه کرامت مردم به صورت خودجوش فعالیت داشته و همه بخش‌های فرهنگی سازمان‌های ذیربط تمامی تلاش خود برای انجام برنامه های مطلوب در این دهه انجام داده اند.

 

وی بیان کرد: بیش از 360 نهاد دولتی و  خصوصی با همکاری یک‌دیگر برای ترویج فرهنگ اهل بیت و اجرای شعار دینی و معنوی این جشنواره را پایه‌گذاری کرده‌اند.

 وی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی امام رضا علاوه بر 31 استان کشور در بیش از 77 کشور هم‌چنین در 2 هزار و 400 نقطه از دنیا در 4 حوزه کودک و نوجوان با همکاری  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود و این کار با هدف توسعه بخش بین‌الملل ترویج فرهنگ امام رضا و افزایش بخشی مردمی در این جشنواره می باشد.

 

همکاری 80 هزار مسجد در جشنواره بین المللی امام رضا(ع(

در ادامه مراسم  حجت‌الاسلام سلیمانی رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت گفت: توجه به بخش مردمی این جشنواره در شورای سیاست‌گذاری که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد تصویب و برای ساماندهی جشن‌های خودجوش مردمی در دهه کرامت تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

 

وی بیان کرد: بیش از 80 هزار مسجد و مراکز مذهبی در کشور وجود دارد و این فرصت خوبی برای بزرگداشت دهه کرامت در کشور بوده و دستگاه‌های مذهبی و دیگر نهادها همکاری خوبی در این زمینه تا به امروز داشته و سند مشترکی برای  ادامه این حرکت به امضای دستگاه‌های ذیربط رسیده‌است.

 

رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت در خصوص موضوع شکرگزاری مردم  از امام رضا و حضرت معصومه گفت: گسترش  عطر معنویت در جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، تحقق مطالبات عرصه دینی و مذهبی  به وسیله امام و رهبری معظم قدرشناسی از  امام رضا و لزوم توجه به آموزه‌های  ادبی بهره‌گیری از توان موجود در دستگاه‌های 34 گانه و همکاری آنها با تشکل‌های مردمی معرفی دهه کرامت به عنوان دهه شادی و سرور مردم ایران سازماندهی و هدایت مردم و توجه به مسئله فرهنگ و هنر در جشنواره امام رضا همگی از اهداف اصلی این جشن مرمی است.

 

سلیمانی ادامه داد: راهبردی کردن توان شوراها با محوریت امام رضا، ترویج تبلیغ سیره علوی مشارکت حوزه علمیه به عنوان یک ظرفیت عظیم کشور، همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و بقاع متبرکه، به صحنه آوردن دانشگاهیان با تلاش نهاد رهبری و ایجاد فضای شور و شوق معنوی و علم همکاری بسیج مستضعفین و رسانه ملی، همگامی سازمان ورزش و جوانان و آموزش و پرورش همگی کارگروه‌های چهاردهمین دوره جشنواره امام رضا می‌باشند.

 

وی ابراز داشت: 6 جلسه  با هدف آسیب‌شناسی دوره پیشین این جشنواره برگزار و راهکارهای ساماندهی و نظارت هر چه بهتر بر اجرای این دوره با مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بررسی و نتایج به شوراهای اسلامی دهه کرامت ابلاغ شد.

 سلیمانی یادآور شد: ارزیابی مصوبات و اسناد بالادستی تهیه بانک اطلاعاتی تلاش برای محقق شدن سند مشترک اعضای کانون پرورش فکری و راه‌اندازی سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر برنامه‌های این دوره از جشنواره بین‌المللی امام رضا است.

 

وی گفت: بیش از 500 کانون پرورش فکری به همراه مساجد کار جشن‌های دهه کرامت را همراهی می‌کنند.

 

فراهم شدن حضور اکثریت مردم در مسابقه کتابخوانی رضوی

اله‌یاری معاون توسعه کتاب‌خوانی و نهاد کتابخانه‌های کشور در جشنواره رضوی گفت: نهاد کتابخانه به علت ارادت خاص کارمندانش به  امام رضا(ع) در این جشنواره حضور داشته و در جهت ترویج مطالعه کتاب‌های معنوی 6 دوره جشنواره کتاب‌‌خوانی رضوی را تا به امروز در کشور برگزار کرده  است.

 وی بیان کرد: به علت اینکه یک کتاب به عنوان منبع مسابقه کتابخوانی جشنواره امام رضا نمی‌توانست  همه گروه‌های سنی را در بربگیرد لذا این نهاد فهرستی از کتاب‌های مختلف را  شناسایی و در نهایت سه اثر "دوست مهربانکبوترها" برای گروه سنی  کودک و خردسال ،"اعترافات غلامان" برای گروه سنی نوجوانان و کتاب "علی‌بن موسی رضا" برای  گروه بزرگسال در این دوره از جشنواره بین‌المللی امام رضا در بخش کتابخوانی در نظر گرفته شده است.

 

 اله‌یاری در خصوص کتاب‌های خریداری شده بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی امام رضا گفت: افرادی که به کتابخانه‌های عمومی کشور دسترسی ندارند فایل pdf کتاب‌ها در پورتال امام رضا قرار گرفته و عزیزانی که از معلولیت خاصی برخوردارند تمامی کتاب‌ها به صورت بریل و گویا برای حضور گسترده مردم در این مسابقه در اختیار استان‌ها قرار گرفته داده شده است.

 

 وی یادآور شد: سؤالات به صورت مکتوب و با همکاری سازمان سنجش و آینده‌سازان طرح و پاسخ‌نامه‌ها به صورت کاملاً رسمی صحیح می‌شود تا حقی از کسی پایمال نشود.

 اله‌یاری ادامه داد: کتاب‌های این جشنواره به صورت الکترونیکی تهیه و در اختیار مردم فارسی‌زبان و مسلمانان خارج از کشور قرار گرفته است.

 

 معاون توسعه کتاب‌خوانی و نهاد کتابخانه‌های کشور عنوان کرد: در این دوره امکان حضور خانواده ها در مسابقه کتاب خوانی فراهم شده تا فرزندان تشویق به این امر بشوند.

 وی در پایان گفت: تا به امروز 53 هزار نفر در  بخش الکترونیکی ثبت‌نام کرده و مردم تا 31 تیرماه فرصت دارند در سامانه جشنواره امام رضا ثبت‌نام کنند.

 

اتصال فطرت فرزندان به سیرت پاک معصومین در جشنواره امام رضا

در ادامه این مراسم قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این جشنواره بهترین جلوه گر اتصال فطرت فرزندان به سیرت پاک امامان معصوم بوده و کانون برای احیای عشق رضوی تمام تلاش خود را می کند.

 وی بیان کرد: کانون از سال 89 این حرکت ارزشمند را شروع کرده و امسال هفتمین دوره همکاری این کانون با جشنواره امام رضا است.

 قمرزاده یاد آور شد: همکاران در این کانون 30 هزار ساعت را در سال وقف این جشنواره کرده تا جشن های دهه کرامت امسال به خوبی در شاخه های قصه گویی ، خوش نویسی ، نقاشی معرفی شخصیت و کاردستی برگزار شود.

 وی عنوان کرد: جشنواره امام رضا با حضور 52 هزار و 236 نفر با شعار شمس الشموس برگزار می شود.

 

در ادامه این نشست از فعالیت های شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت و همچنین کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی نیز گزارش هایی ارائه شد

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: