کد خبر: 24794
تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 تیر 1395 - 13:10

داخلی

»

اخبار کتاب

در سرای اهل قلم برگزار می شود

نقد کتاب «نود سال نوآوری درهنر تجسمی ایران» 

منبع : لیزنا
کتاب «نود سال نوآوری درهنر تجسمی ایران» با همکاری فصلنامه نقد کتاب هنر چهارشنبه(30 تیرماه) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب نقد و بررسی می شود.
نقد کتاب «نود سال نوآوری درهنر تجسمی ایران» 

 

به گزارش لیزنا، توکا ملکی، سجاد باغبان، بهنام کامرانی، جواد مجابی و حسن حامدی درباره کتاب«نود سال نوآوری درهنر تجسمی ایران» سخنرانی می کنند.

 

این کتاب که ابتدای سال 1395 به همت نشر پیکره در دو جلد منتشر شده است، به معرفی هنرمندان و مهم‌ترین جریان‌های هنر تجسمی ایران از تأسیس دانشکده هنرهای زیبا در اوایل قرن حاضر تا دوسالانه‌های نقاشی و مجسمه‌سازی تهران در دهه‌ 1370 اختصاص دارد.

کتاب «نود سال نوآوری در هنر تجسمی ایران» که می‌توان آن را دانش‌نامه‌ای جامع در موضوع مورد بحث قلمداد کرد، در جلد نخست با رویکردی تاریخ‌نگارانه به مباحث و جریان‌هایی چون سرچشمه‌ نوگرایی در نقاشی ایران، دوسالانه‌های پنج‌گانه‌ تهران از سال 1337 تا سال 1345، هنرمندان ایرانی-ارمنی، تأسیس گالری‌های تهران، نقاشی انقلاب و جنگ در دهه‌ 1360 و دوسالانه‌های پس از انقلاب می‌پردازد.

 

جلد دوم نیز، در مدخل‌های مجزا، به شرح مختصری از زندگی و ویژگی‌های بارز آثار نقاشان مدرن ایرانی اختصاص دارد. همچنین در این مجلد، از هر نقاش یک اثر رنگی به چاپ رسیده است.

 

نقد و بررسی کتاب «نود سال نوآوری درهنر تجسمی ایران»  ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2 برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: