کد خبر: 24862
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 مرداد 1395 - 13:42

داخلی

»

اخبار کتاب

مردم داستان های خارجی را به رمان ایرانی ترجیح می‌دهند

منبع : لیزنا
روانشناس و نویسنده کتاب گفت: عادت به مطالعه آزاد در بین کودکان و دانش‌آموزان باید در سنین پایین صورت بگیرد تا این عادت  خوب در بزرگسالی تداوم یابد.
مردم داستان های خارجی را به رمان ایرانی ترجیح می‌دهند

 

فرهنگ ارشاد، روانشناس و نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار لیزنا با اشاره به فرهنگ مطالعه و خواندن کتاب اظهار داشت: مطالعه کتاب‌های مختلف سبب رشد بار علمی افراد و رسیدن به یک آرامش روانی در روح و جسم می‌شود.

 

وی بیان کرد: کشور ما از فرهنگ غنی و قوی در زمینه ادبیات و اشعار برخوردار بوده ولی متأسفانه امروزه به دلیل اینکه بسیاری از مردم به خاطر مشغله‌های گوناگون اهل مطالعه آزاد  نبوده سرانه  خواندن کتاب بسیار کاهش یافته است.

 

روانشناس و نویسنده کتاب در خصوص آن که سرانه مطالعه  ما نسبت به مردم اروپا بسیار پایین است گفت: وضعیت مطالعه  ما در منطقه مناسب است اما متأسفانه آمارها نشان می‌دهد مردم ایران با وجود داشتن فرهنگ غنی و اصیل ادبیات از مطالعه کمتری برخوردار بوده و اقلیت مردمی که اهل خواندن کتاب‌های رمان هستند ترجیح داده سراغ داستان‌های خارجی بروند.

 وی ادامه داد: رمان خارجی و مترجمین آنها یک پویایی و انرژی زیادی به حوزه نشر داده اند و نکته قابل توجه این است که بازار رمان های خارجی از رمان های داخلی داغ تر است.

 

ارشاد ادامه داد: نظام آموزشی نادرست علاقه‌مندی دانش‌آموزان را به مطالعه کتاب و جست‌وجوگری بسیار کاهش داده و متأسفانه امروزه عادت درست خواندن کتاب‌های مختلف در بین دانش‌آموزان و حتی افراد بزرگسال از بین برده است.

وی یادآور شد: مطالعه کتاب‌های مختلف را باید از سنین کم به فرزندان و دانش‌آموزان آموزش داد چرا که در  سنین جوانی عادت دادن افراد به مطالعه زیاد تأثیر بسیار کمی داشته و این در افزایش سرانه کتاب خواندن در بین مردم کشورمان نمی‌شود.

 

ارشاد عنوان کرد: نظام آموزشی ما باید از دوران کودکی دانش‌آموزان را به کتاب خواندن و مطالعه داستان‌های مختلف عادت دهد تا این مسئله با گذشت زمان و با افزایش سن افراد این  کار پسندیده در ما نهادینه شود.

 

وی گفت: افراد باید فرهنگ مطالعه کتاب  را به یکدیگر تبلیغ کرده و مطالعه بیشتر کتاب‌های داستانی و رمان و شعر سطح یادگیری ذهنمان را افزایش دهیم.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: