کد خبر: 25035
تاریخ انتشار: شنبه, 30 مرداد 1395 - 23:53

داخلی

»

اخبار کتاب

بررسی شعر فروغ و سهراب در نشست شهر کتاب

منبع : لیزنا
 نشست هفتگی شهر کتاب با عنوان « تنها صداست که می‌ماند» به بررسی شعر فروغ و سهراب در ایتالیا اختصاص دارد.
بررسی شعر فروغ و سهراب در نشست  شهر کتاب

 

 به گزارش لیزنا، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه دوم شهریور ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی شعر فروغ و سهراب در ایتالیا اختصاص دارد.

 

یکی از ویژگی‌های شعر فروغ فرخزاد و سهراب سپهری ترجمه‌پذیر بودن به زبان‌های مختلف و جهانی شدن شعر این دو شاعر است. تصویری که فرخزاد و سپهری از جهان جدید به دست می‌دهند آشکارا هماهنگ و هم‌نوا با تعریف‌هایی است که برخی از متفکران مدرنیست غربی از مدرنیته پیش رو می‌نهند. شعر فروغ و سهراب همه‌زمانی و همه‌مکانی است. اشعار این دو شاعر به ایتالیایی ترجمه و با استقبال خوبی همراه بوده است.

 

 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه دوم شهریور ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی شعر فروغ و سهراب در ایتالیا اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر فائزه مردانی ـ استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بولونیا و مترجم اشعار فرخزاد به ایتالیایی ـ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: