کد خبر: 25049
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 شهریور 1395 - 10:29

داخلی

»

اخبار کتاب

در سرای اهل قلم برگزار می شود

نقد کتاب «دولت ها و سلسله­‌های حاکم بر قلمرو اسلام»

منبع : لیزنا
نشست نقد و بررسی کتاب «دولت‌ها و سلسله‌های حاکم بر قلمرو اسلام» برگزار می‌شود.
نقد کتاب «دولت ها و سلسله­‌های حاکم بر قلمرو اسلام»

 به گزارش لیزنا، کتاب «دولت‌ها و سلسله‌های حاکم بر قلمرو اسلام» نوشته دکتر سیّدصادق سجّادی؛ معاونت پژوهشی، مدیر گروه تاریخ و عضو شورای عالی علمی مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) نقد و بررسی می شود.

 

در این نشست دکتر سیدصادق سجادی، علی بهرامیان و احمد خامه‌یار سخنرانی می‌کنند.

این کتاب دارای 16 فصل است که عبارتند از: فصل اول: «جانشینان پیامبر(ص) تا سقوط عباسیان مصر»، فصل دوم: «اندلس (اسپانیا)»، فصل سوم: «آفریقا»، فصل چهارم: «مصر و سوریه»، فصل پنجم: «جزیره‌العرب»، فصل ششم: «سوریه و بین‌النهرین»، فصل هفتم: «ایران و ماوراءالنهر»، فصل هشتم: «ایران و آسیای غربی (سلجوقیان)»، فصل نهم: «جانشینان سلجوقیان، اتابکان (آناتولی، ایران، سوریه و بین‌النهرین)»، فصل دهم: «جانشینان سلاجقه در غرب آناتولی»، فصل یازدهم: «عثمانیان و جانشینان آن در اروپا»، فصل دوازدهم: «مغول، فصل سیزدهم: ایران، فصل چهاردهم: ماوراءالنهر»، فصل پانزدهم: «شرق ایران، شبه قارۀ هند و آسیای جنوب شرقی»، فصل شانزدهم: «جمهوری‌های مستقل و خودمختار آسیای میانه و قفقاز».

 

کتاب «دولت‌ها و سلسله‌های حاکم بر قلمرو اسلام» نوشتۀ احمد سعید سلیمان؛ ترجمه، تالیف و تکمیل صادق سجادی؛ با بهای 65 هزار تومان، در شمارگان یک‌هزار نسخه، از سوی انتشارات کتاب رایزن منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، نشست نقد و بررسی کتاب «دولت‌ها و سلسله‌های حاکم بر قلمرو اسلام»  چهارشنبه 3 شهریور ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم (واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2) برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: