کد خبر: 25255
تاریخ انتشار: جمعه, 02 مهر 1395 - 13:17

داخلی

»

اخبار کتاب

از سوی نشر آمه منتشر شد

داستان‌هایی واقعی در«اینجا خانه من است»

منبع : لیزنا
 به تازگی مجموعه داستان «اینجا خانه من است» نوشته مسعود بُربُر توسط نشر کتاب آمه منتشر شده است.
 داستان‌هایی واقعی در«اینجا خانه من است»

  به گزارش لیزنا، مجموعه داستان «اینجا خانه من است» نوشته مسعود بُربُر توسط نشر کتاب آمه، در ۱۶۸ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به قیمت ۱۲ هزار تومان راهی بازار شده است.

 

 در پشت جلد این کتاب آمده است: در دیوارهای ارگی قدیکی جنازه ۶۸ بچه پیدا شده است، دلیل دفن بچه‌ها در دیوار مشخص نیست، سرباز نگهبان ارگ خوابی می‌بیند؛ سدی ساخته می‌شود، آب و برق روستاییان پشت سد را قطع می‌کنند تا خانه‌هایشان را رها کنند و آب بالاتر می‌آید؛ دختری در دره ارواح گم شده است. یک وکیل، یک شکارچی، و یک باستان‌شناس می‌گویند از سرنوشت او اطلاع دارند؛ جاده‌ای از میان جنگلی می‌گذرد، کامیونی با ماده پلنگی که از جاده می‌گذشته تصادف می‌کند. سینه‌ی پلنگ شیر داشته است، گروهی به جستجوی توله‌پلنگ‌های احتمالی راهی می‌شوند؛ آخرین اسپهبد کوه‌های رویال، زمانی که با فریب از سربازان دشمن شکست می‌خورد، همسر و فرزندانش را در غاری پنهان می‌کند و برای گرد آوردن سپاه دور می‌شود، سپاه دشمن غار را محاصره می‌کند، پیکی در میان سپاهیان دشمن هست...

 

  مسعود بُربُر خبرنگار محیط زیست این داستان‌های کوتاه را بر پایه الهام از رویدادهای واقعی در حوزه‌های اجتماعی به ویژه محیط زیست نوشته است اما تم داستانی را در تمامی این روایت‌ها جاری کرده است.

 وی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب آورده است: مرز گزارش و داستان را آشفته دانسته‌اند. تلاش برای شفاف کردن این مرز کم نبوده ‌است، اما گاهی راهی نیست جز آشفته‌تر کردن آن. کم نیست وقت‌هایی که گزارشی می‌نویسی و هنگام نوشتنش خیال می‌بردت یا واقعیت آن اندازه داستانی است که پایبندی به چارچوب‌های‌ روزنامه‌نگارانه دست‌وپاگیر می‌شود. آن وقت است که به فکر انتشار چنین مجموعه‌داستانی می‌افتی. مجموعه‌ای از داستان‌هایی که همه‌شان ریشه در واقعیتی دارند که پیش‌تر گزارش شده‌ است اما سمت‌وسوی خیال و داستانش جایی در ذهنت مانده و سنگینی می‌کند. مثل آفتابی تند توی چشم می‌زند و مثل جیغ‌های کوتاه در جنگلی تاریک و بارانی تکرار می‌شود.

 

این کتاب چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه طی مراسمی در کافه کتاب آمه با حضور جمعی از اهل قلم، مسئولان، خبرنگاران و فعالان محیط زیست رونمایی شد.

 کتاببا طرح جلدی که به خوبی نشانگر محتوای آن است، در ۱۶۸ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی نشر آمه به قیمت ۱۲ هزار تومان راهی بازار شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: