کد خبر: 25450
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 مهر 1395 - 18:58

داخلی

»

اخبار کتاب

«خاقانی از نگاه خاقانی» و «داستان خوانی والری فریتش» در شهر کتاب

منبع : لیزنا
سی‌‌وششمین و سی‌وهفتمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی خاقانی و داستان‌خوانی والری فریتش در نشست ویژه شهرکتاب در روز چهارشنبه ۲۸ مهر و ۵ آبان برگزار میشود.
«خاقانی از نگاه خاقانی» و «داستان خوانی والری فریتش» در شهر کتاب

به گزارش لیزنا، سی‌‌وششمین و سی‌وهفتمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی خاقانی در روز چهارشنبه ۲۸ مهر و ۵ آبان ساعت ۱۶:۳۰ به تحلیل و شناخت خاقانی از نگاه خاقانی اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر ایرج شهبازی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

درباره‌ی خاقانی فراوان سخن گفته‌اند اما به نظر می‌رسد که بهترین راه برای شناخت او، تحلیل سخنان او درباره‌ی خودش بدون هیچ پیش‌فرض و پیش‌داوری است.

خاقانی در قطعات خود بیشتر از دیگر قالب‌های شعری در باب وضعیت روحی و روانی و ویژگی‌های شخصیتی خود سخن گفته است. تحلیل دقیق ۳۱۹ قطعه کوتاه و بلند در دیوان خاقانی، مخاطب را به خوبی با او آشنا می‌کند.

 

نشست ویژه داستان‌خوانی والری فریتش

همچنین نشست ویژه‌ی شهر کتاب در روز چهارشنبه ۲۸ مهر ساعت ۱۸ به داستان‌خوانی والری فریتش و بحث‌ و گفت‌وگو درباره‌ی «عکاسی و ادبیات» و «ادبیات معاصر اتریش» اختصاص دارد که با حضور والری فریتش و علی‌اصغر حداد در مرکز فرهنگی شهر  کتاب برگزار میشود.

والری فریتش از نویسندگان و هنرمندان معاصر اتریش است که در سال ۱۹۸۹ در گراتس متولد شده و در زمینه‌ی تئاتر و فیلم‌نامه نیز فعالیت دارد. در سال ۲۰۱۲ کتاب «جهان، اعضای داخلی بدن من است» از فریتش انتشار یافته است که برای نوشتن این کتاب و عکس‌های آن به کشورهای اتیوپی، پرو، بولیوی، روسیه، کرواسی، یونان، ویتنام، مالزی، آلمان، بنگلادش، کوبا، ماداگاسکار، هندوستان، رومانی، بلغارستان، مولداوی، مراکش، میانمار، نیجریه، بنین، توگو و غنا سفر کرده است.

در سال ۲۰۱۵ رمان او با نام «باغ زمستان» منتشر شده است. وی در طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ موفق به دریافت چندین جایزه و بورسیه شده است.

 

نشست های فوق در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: