10 قصه‌ی عاشورایی به زبان روسی

 به گزارش لیزنا، کتاب 10 قصه‌ی عاشورایی اثر فریبا کلهر با تصویرگری سید حسام‌الدین طباطبایی به زبان روسی ترجمه و منتشر شد.

حاصل اندیشه‌ها، تفکرات، تلاش‌ها و تجربیات هر قوم و ملتی در طول تاریخ، اطلاعات نهفته در کتب نوشته شده به زبان آن قوم و ملت است و دیگر اقوام و ملل با برگرداندن و ترجمه این کتاب، اطلاعات زیادی کسب می‌نمایند. در این زمینه ادبیات کودک نقش بنیادین و سازنده در تکوین بخشی از میراث و هویت فرهنگی و ادبی هر جامعه و شناساندن آن به جوامع دیگر دارد.

 

در این راستا بنیاد مطالعات اسلامی با هدف نشر و ترویج فرهنگ عاشورا و آشنایی کودکان و نوجوانان سایر ملل با واقعه عاشورا موفق شده در ایام عزای سالار شهیدان ترجمه‌ی روسی کتاب "ده قصه‌ی عاشورایی " اثر "فریبا کلهر" را با همکاری انتشارات قدیانی در مسکو منتشر نماید.

فریبا کلهر دراین کتاب ده شخصیت تأثیرگذار در واقعه‌ی عاشورا را به عنوان محور قصه‌هایش برگزیده و همراه با تصویرهای جذاب در 127 صفحه برای کودکان با زبانی ساده و ملموس روایت کرده است. این اثر پیش از این از سوی انتشارات قدیانی به زبان فارسی منتشر شده  و برگزیده‌ی پانزدهمین جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش داستان مذهبی کودک در سال 1391 می‌باشد و همچنین در کتابنامه‌ی رشد آموزش و پرورش جزو کتاب‌های مناسب دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی معرفی شده است.