کد خبر: 25510
تاریخ انتشار: شنبه, 01 آبان 1395 - 09:41

داخلی

»

اخبار کتاب

معرفی «زیبا صدایم کن» به دفتر IBBY

منبع : لیزنا
رمان «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن‌زاده از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) معرفی شد.
معرفی «زیبا صدایم کن» به دفتر IBBY

به گزارش لیزنا، این رمان به همراه سه کتاب از دیگر ناشران ایرانی، به تازگی از سوی شورای کتاب کودک ایران به فهرست کتاب‌های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه که هر دو سال یک ‌بار از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY منتشر می‌شود، معرفی شده است.


این شورا به عنوان شعبه‌ی ملی IBBY کار انتخاب و معرفی آثار برتر تولید شده در ایران را به عهده دارد و هر دو سال یک بار چنین آثاری را برای داوری و حضور جهانی به این فهرست معرفی می‌کند.


انتخاب موضوع مناسب و پرداخت خوب داستان، وجود امید و پایداری، پرداخت مناسب شخصیت‌ها و جزییات داستان، بیان مفاهیم عمیق فلسفی و اجتماعی با زبانی ساده و روان، تصاویری خلاق و ساختی هنرمندانه از جمله دلایل انتخاب کتاب «زیبا صدایم کن» است.


در همین حال شورای کتاب کودک کتاب حسی لمسی «مرغ سرخ پا کوتاه» ساخته ستاره اقتداری از انتشارات علمی‌فرهنگی، «کلاه حصیری» نوشته مصطفی خرامان از نشر افق و کتاب «احتیاط! خطر حiمله موش‌ها و دیگران» نوشته سیدعلی شجاعی با تصاویر نازنین عباسی از نشر نیستان را برای داوری و انتخاب نهایی بهIBBY  معرفی کرده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: