کد خبر: 25573
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 آبان 1395 - 09:09

داخلی

»

اخبار کتاب

به تازگی منتشر شده است؛

رمزگشایی بناهای تاریخی ایران به زبان چینی

منبع : لیزنا
 کتاب «رمزگشایی از بناهای تاریخی ایران به زبان چینی» در 140 صفحه به قیمت 32.80 یورو در زمینه معماری در تاریخ 2016-09-29 در انتشارت «金琅学术出版社» منتشر شده است. 
رمزگشایی بناهای تاریخی ایران به زبان چینی

 به گزارش لیزنا، کتاب رمز گشایی از بناهای تاریخی ایران به زبان چینی از انتشارات دانشگاهی «Golden Light Academic Publishing» کشور چین تالیف دکتر جمال الدین مهدی نژاد؛ دانشیار گروه معماری و رئیس دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی دانشگاه شهید رجایی تهران و مهندس علی صادقی حبیب آباد؛ دانشجو دکتری تخصصی معماری، دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی دانشگاه شهید رجایی تهران تالیف گردیده است.

معماری پدیدهای فراتر از تاریخ، فرم و سبک است. معماری در واقع دستآورد عوامل فرهنگی و محیطی و بیان شیوه زندگی جامعه ای است که آن را بنا نموده اند. هدف از این نوشتار آشنایی معماران و دانشجویان غیر ایرانی؛ بخصوص شرق آسیا که علاقمند به آشنایی با فرهنگ و ارزش‌های نهفته در معماری ایران هستند؛ از این رو در این کتاب به بررسی ارزش های بناهای ایرانی؛ جهت شناخت اصول معماری و فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی؛  تدوین و ارائه شده است.

هدف ازمطالعه بناهای گذشته  نه فقط تلاش برای فهم گذشته، بلکه تلاش برای فهم رابطه فرهنگ های متفاوت و ارزش های مشابه گذشته و آینده است زیرا تنها به کمک مطالعه گذشته می توان آینده را ترسیم کرد.

آشنایی با تاریخ معماری میتواند دامنه تجربه و آزمودگی ما را ازعمرکوتاه مان تاحدِّ هزاره ها، و از محدوده مکانی کنونی تا پهنه گیتی گسترش داده و از طرفی روابط فرهنگی و اجتماعی جوامع مختلف را استحکام بخشد.

کتاب رمزگشایی از بناهای تاریخی ایران به زبان چینی در 140 صفحه به قیمت 32.80 یورو در زمینه معماری در تاریخ 2016-09-29 منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: