کد خبر: 25863
تاریخ انتشار: شنبه, 22 آبان 1395 - 00:20

داخلی

»

اخبار کتاب

اختتامیه نمایشگاه مطبوعات تهران

منبع : لیزنا
اختتامیه نمایشگاه مطبوعات تهران با حضور رییس دفتر ریاست جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی تهران برگزار شد.
اختتامیه نمایشگاه مطبوعات تهران

به گزارش لیزنا، رییس دفتر رییس جمهور در سخنان خود مطبوعات را، هم چشم و هم آینه جامعه نامید و گفت: اگر در مطبوعات اخلاق، فضایل و آگاهی را ببینیم، این تجلی آگاهی و فضایل جامعه است و هم بر روشنگری جامعه می افزاید.

نهاوندیان با تاکید بر لزوم شفافیت و صداقت، شفافیت را لازمه رشد پایدار جامعه نامید و گفت: برخورد دوگانه با شفافیت، کمک به روشنگری جامعه نیست.

وی از وجود دروغ پردازی و کذب گویی برای دستیابی به اهداف سیاسی و جناحی انتقاد کرد و گفت: روزنامه نگاری منصفانه و اخلاقی وظیفه خود می داند که در زمان انتشاد خبر تماس بگیرد و نظر کسی را هم که در مورد او سخن می گوید، منعکس کند.

وی افزود: صداقت یک مفهوم اخلاقی است و یکی از چالش های جدی جامعه ما این است که به این سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی آسیب می زنیم.

نهاوندیان ادامه داد: لازمه صداقت این است که مبانی اخلاقی را در گزارش گری و تحلیل رعایت کنیم.

ایشان با تاکید بر اینکه هدف، وسیله را توجیه نمی کند، از پراکندن یاس، نا امیدی و سیاه نمایی برای رسیدن به اهداف جناحی انتقاد کرد و خواستار کمک همه نهادها و موسسات برای ایجاد انسجام و هم افزایی در جامعه شد.

رییس دفتر ریاست جمهوری وظیفه اصلی دولت را حمایت از آزادی بیان عنوان کرد و لازمه آن را حق دستیابی مردم به اطلاعات دانست. 

وی حمایت از توسعه و توانمند سازی رسانه ها و کمک به مسابقه بهتر شدن را از دیگر وظایف دولت برشمرد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد نیز با تاکید بر لزوم برگزاری اینگونه نمایشگاه ها توسط صنوف گفت: 80 درصد سیاست گذاری، برگزاری و برنامه ریزی های نمایشگاه مطبوعات را صنوف بر عهده داشتند.

انتظامی از حضور فعال 900 رسانه در قالب 630 غرفه در این نمایشگاه خبر داد.

در این مراسم بیانیه فرهنگستان زبان و ادب فارسی در خصوص جایزه ویژه این فرهنگستان در خصوص لزوم درست نویسی و اهداف این جایزه، خوانده شد و حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، در سخنان خود این جایزه نمادین را نشانه ای برای قدر دانی از رسانه هایی که در درست نویسی اهتمام ورزیده اند. دانست.

در پایان این مراسم از غرفه داران برگزیده و همچنین رسانه های برگزیده جایزه فرهنگستان زبان و ادب فارسی قدردانی به عمل آمد.

شایان ذکر است بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران با حضور موسسات، مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، از تاریخ 14 الی 21 آبان در محل مصلی بزرگ تهران برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: