کد خبر: 25976
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 آبان 1395 - 16:07

داخلی

»

اخبار کتاب

توافق دانشگاه امیرکبیر با برخی ناشران بین المللی برای چاپ کتاب

منبع : لیزنا
رئيس مركز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر از توافق اولیه مرکز نشر این دانشگاه با برخي ناشران مطرح بين المللي براي چاپ مشترك كتاب به زبان انگليسي خبر داد.
توافق دانشگاه امیرکبیر با برخی ناشران بین المللی برای چاپ کتاب

 سيد حميد شهابي، رئيس مركز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در گفت گو با خبرنگار لیزنا گفت: با حمايت ریاست این  دانشگاه و معاونت توسعه و مديريت منابع دانشگاه، آيين نامه نشر بين الملل كتاب به تصويب رسيد.

وی ادامه داد: درحال حاضر تعداد كتابهاي انگليسي ما محدود است ولي بنا داريم تا پايان برنامه توسعه دانشگاه، شمار آنها را به 50 عنوان افزایش دهیم.

 

رئيس مركز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: توافق اولیه با مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با برخي ناشران مطرح بين المللي براي چاپ مشترك كتاب به زبان انگليسي به تصویب رسیده است.

وی اضافه کرد: با اين كار، تعداد مخاطبان خود را از 80 ميليون نفر فارسي زبان ايراني به ميلياردها نفر در سراسر دنيا مي رسانيم.

شهابی، به قدمت 60 ساله مركز نشر دانشگاه صنعتي اميركبير اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده حدود 600 عنوان كتاب براي اولين بار در اين دانشگاه به چاپ رسيده که بعضي از اين كتابها بيش از 10 بار و حتي 20 بار تجديد چاپ شده و حتي كتابي داريم كه به چاپ چهل رسيده است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت: در سه سال اخير دانشگاه به تنهايي بيش از 100 عنوان كتاب چاپ اول داشته و بيش از 200 عنوان كتابها را به چاپ مجدد رسانده است.

شهابی، گفت: تعداد كتابهاي منتشره این دانشگاه در سال گذشته 110 عنوان بود که بنا داریم این تعداد را به 121 عنوان در سال جاری برسانيم و تا پايان برنامه توسعه دانشگاه، اين رقم را به 150 عنوان افزايش دهيم.

 

وی میزان استقبال از كتابهاي دانشگاه صنعتي اميركبير را در كشور بسیار خوب توصیف کرد و بیان داشت: درحال حاضر مشكلاتي داريم از جمله اينكه كتابهاي ما را به خاطر عدم حمايتهاي قانوني، از روي سايت كپي مي كنند که این امر، لطمه بزرگي به نشر این دانشگاه وارد می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: متاسفانه اقدامات و پیگیري های دفتر حقوقي دانشگاه در یک سال و نيم اخیر هنوز به نتيجه نرسيده است ولی ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

 

وی انتشار کتابهای مجازی را در راستای سياستهاي دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای قرار گرفتن در فهرست 100 دانشگاه برتر دنیا برشمرد و یادآور شد: درحال حاضر در كنار كتابهاي كاغذي، كتابهاي مجازي را منتشر مي كنيم که استقبال بسيار خوبي از اين كتابها شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: