کد خبر: 26000
تاریخ انتشار: شنبه, 29 آبان 1395 - 11:10

داخلی

»

اخبار کتاب

ترامپ و کتاب و کتابخوانی!

ترامپ برای گسترش فرهنگ مطالعه آمریکا چه می کند؟

منبع : la times
نسل رو به افزایش فاقد تحصیلات عالیه و بی سواد نگرانی های وسیعی را در جامعه آمریکا ایجاد کرده است و آنها امید چندانی به بهبود وضعیت با توجه به انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور ندارند.
ترامپ برای گسترش فرهنگ مطالعه آمریکا چه می کند؟

 به گزارش لیزنا، بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران اعتقاد دارند آقای ترامپ باید توجه خاصی به آموزش و پرورش در کشور آمریکا داشته باشد.

براساس آمارها روند آموزش و پرورش در ایالات متحده سیری نزولی داشته و بسیاری ازدانش آموزان از ادامه تحصیل سرباز می زنند، انواع دلایل از جمله رنگ پوست، تفاوت در نحوه تدریس بین مدارس ثروتمندان و افراد کم درآمد جامعه، ‌سرگرمی های خارج از مدرسه  وبسیاری دلایل دیگر همگی باعث شده است تا آمریکایی ها به سوی نسلی بی سواد و بدون دانش روز گام بردارند.

کارشناسان اعتقاد دارند ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده باید فکری برای توسعه نظام آموزش و پرورش در این کشور کند.

با توجه به پیشینه کاری آقای ترامپ که سرمایه گذاری در ساخت برج و انواع هتل است بسیاری از آمریکایی ها از این واهمه دارند که او در کسوت رئیس جمهور نیز رویکردی برای ساخت بناهای توریستی، جاده و امکانات تفریحی  درپیش بگیرد و به توسعه آموزش و پرورش و کارهای فرهنگی همچون تجهیز کتابخانه ها توجه خاصی نکند.

اکنون در ایالات متحده بسیاری از کتابخانه ها و مراکز فرهنگی به دلیل استقبال نکردن مردم و بوی‍ژه نسل جوان در حال تعطیل شدن هستند و این مسئله باعث نگرانی شدید مقامات آموزش عالی در این کشور شده است.

اهمیت دادن به مطالعه و تحصیل بین جمعیت جوان کشور آمریکا از جمله مواردی است که کارشناسان اعتقاد دارند ترامپ باید برنامه ای برای آن داشته باشد.

اکنون در ایالات متحده تعداد دانش آموزانی که مشتاق به ادامه تحصیل در دانشگاه هستند به شدت کاهش پیدا کرده است وعلاقه به تحصیل و مطالعه کم فروغ شده است.

 

همچنین کتابدارها و کتابخانه ها به فراموشی سپرده شده اند و حقوق کارکنان آنها افزایش مطلوبی به نسبت سایر شغل ها نداشته است واین باعث بی علاقگی به کتابدار شدن بین آمریکایی ها شده است.

کتابداران امیدوار
|
iran
|
1395/08/29 - 12:12
0
2
ای بابا ایران از نظر سرانه مطالعه در رتبه آخر می باشد مدرک گرایی و ازدحام دانشجویان بی سواد و بیکار در ایران بی داد می کند آن وقت شما از بی سوادی کشور های جهان اول مثل آمریکا صحبت می کنید که امسال بهترین رنکینگ دانشکاه ها برای این کشور بوده است و نخبگان مملکت ما ( فرار مغزها) به آنجا مهاجرت می کنند. بهتر است سعی کنیم آنقدر کامل باشیم که بهترین تنبیه ما برای دیگران گرفتن خودمان از انها باشد " پائولو کوئلیو"
پاسخ ها
ت
| Iran |
1395/09/01 - 13:33
مملکت خودمون همه بیسوادن شما نگران آمریکا هستید؟؟؟؟؟
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: