کد خبر: 26055
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 آذر 1395 - 15:18

داخلی

»

اخبار کتاب

زن گندمگون کو

منبع : لیزنا
کتاب زن گندمگون کو، شاعرانه‌های نجم‌الدین فرخ‌یار، که در سال 1395 توسط انتشارات هفت آسمان به چاپ رسید، شامل منتخب شعرهای سال‌های 1379 و 1383 این شاعر است.
زن گندمگون کو

نجم الدین فرخیار، مدیر مسئول و سردبیر مجله گرافیک، موسس انتشارات هفت آسمان و مدیر گالری گرافیک درباره این مجموعه شعر به خبرنگار لیزنا گفت: «زن گندمگون کو، اولین مجموعه شعری است که منتشر کردم، چون تعداد شعرها زیاد بود، این کتاب به صورت مجموعه‌ای منتخب از شعرهایی که در سال‌های 79 تا 83 سرودم، منتشر شد. از آن سال‌ها همواره به تعداد شعرهایم اضافه می‌شود.»

فرخیار با تعریف سبک‌های مختلف در شعر گفتن، خود را از شغل شاعری جدا دانست و بیان کرد:«خود را به عنوان فردی که شغلش شاعر است، قبول ندارم. شاعران دو گروه اند، ما شعر جوششی و کوششی داریم. من در قسمت جوششی هستم و تقلایی برای نوشتن شعر نمی‌کنم هرچند می‌توانم با موضوعی مشخص، کلمات را ردیف کنم. امروزه کاری به عنوان شغل شاعری به وجود آمده ولی من جزء آنها نیستم؛ البته شعرهایم را ویراستاری می‌کنم.»

وی افزود: «این اولین مجموعه کتاب شعر من است. از سال 58 شروع به نوشتن شعر کردم و تا سال 62 به تعداد این شعرها هر سال افزوده شد، اما چون به عنوان بخش اقتصادی به آن نگاه نمی‌کنم، انتشار یک کتاب مدت زمان زیادی طول می کشد.»

فرخیار  با اشاره به استقبال خوبی که از کتاب صورت گرفته است، بیان کرد:«گروه‌های هنری و موسیقی از این کتاب استقبال کردند. چند گروه مانند گروه مجید اخشابی برای ترانه‌سازیی بر اساس شعرهای کتاب، هماهنگ کردند. همین مقدار کم هم می‌تواند برای کتاب‌های آینده تاثیرگذار باشد و امیدوارم بهتر هم شود.»

فرخ‌یار با اشاره به کتابهای رمانی که آماده برای چاپ دارد گفت:«در بخش تخصصی گرافیک، کتاب تخصصی گرافیک دیجیتال، گرافیک هنر مدرن و گرافیک کاربردی را منتشر کردم.  کتاب اعداد و نمره بیست را در زمینه کتاب کودک نوشتم.»

برچسب ها :
ایرن
|
Iran
|
1395/09/08 - 14:30
0
0
لطفا در کنار این مجموعه از اشعار استاد فرخ یار قطعاتی را به نمایش بگذارید . متشکرم
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: