کد خبر: 26065
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 آذر 1395 - 12:06

داخلی

»

اخبار کتاب

فواید درمانی منحصر بفرد کتاب بر جسم و روح

منبع : لیزنا
وقتی اسم کتاب به میان می آید ناخودآگاه همگان به یاد امتحان های سخت مدارس و دانشگاه می افتند برخی هم به یاد رمان های داستانی، اما کتاب می تواند فواید درمانی منحصر بفردی بر جسم و روح داشته باشد.
فواید درمانی منحصر بفرد کتاب بر جسم و روح

به گزارش لیزنا، خواندن کتاب تنها برای پاس کردن دروس دانشگاهی و بعد دور انداختن آنها نیست، کتاب تنها برای پر کردن وقت خالی و یا چشم و هم چشمی برای خواندن بعضی کتاب های مشهور نیست، شما می توانید از کتاب بهره های فراوانی کسب کنید و به نتایج ارزشمندی در سلامت روحی وجسمی خود دست یابید.

 

کتاب برترین داروی ضد استرس

به جای خوردن انواع قرص های ضد استرس در کنار خوردن چای سبز، قهوه و یا گوش کردن به موسیقی می توانید از کتاب هم استفاده کنید، مطالعات جدید نشان داده است مطالعه کتاب حتی قوی تراز گوش دادن به موسیقی می تواند استرس را درافراد مهار کند.

کارشناسان دانشگاه ساسکس انگلستان در تحقیقات خود دریافتند مطالعه کتاب می تواند تا 68 درصد استرس را در افراد مهار کند، و در اثر آن افراد کمتر به بیماری های قلبی عروقی یا بیماری های اعصاب مبتلا شوند.

کارشناسان علت این امر را درگیر شدن ذهن به هنگام مطالعه کتاب می دانند که باعث می شود فرد کمتربه مشکلات استرس زا فکر کند.

 

با کتاب خوانی مقابل آلزایمر واکسینه شوید

محققان دانشگاهی در شیکاگوی ایالات متحده دریافتند که خواندن کتاب می تواند باعث تقویت ارتباط بین سلول های مغزی و جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر شود.

کارشناسان برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری مرگبار به افراد توصیه می کنند از سنین خردسالی کتاب مطالعه کنند تا این عادت در آنها نهادینه شود.

کارشناسان همچنین دریافتند که سالمندان اگر به طور منظم و روزانه به مطالعه کتاب بپردازند کمتر به بیماری آلزایمر دچار می شوند، براساس تحقیقات خواندن کتاب می تواند باعث افزایش عملکرد سلول های مغزی و جلوگیری از مرگ آنها شود و درکنار خواندن کتاب، انجام کارهایی مانند بازی شطرنج و یا حل جدول می تواند ابتلا به آلزایمر یا اختلالات حافظه را در افراد مهار کند.

 

با خواندن کتاب تمامی قرص های خواب را به دور بریزید

این روزها با گسترش فناوری های الکترونیکی و استفاده بیش از حد از آنها، خواب افراد به یک معضل جدی تبدیل شده است، نور آبی متصاعد شده از این دستگاه ها باعث بی خوابی و بدخوابی در افراد می شود به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند افراد به جای سرگرم شدن در رسانه های اجتماعی  الکترونیکی بر روی گوشی های هوشمند یا تبلت های خود از کتاب های کاغذی عادی استفاده کنند و با مطالعه آنها خوابی آرام بدست آورند.

 

معاشرت با دیگران و اجتماعی شدن را با مطالعه کتاب درخود تمرین کنید

اگر فردی خجالتی و کم رو هستید به جای ناراحتی به مطالعه کتاب بپردازید، بر اساس جدیدترین تحقیقات مطالعه کتاب می تواند سبب افزایش انگیزه و اجتماعی شدن در افراد شود.

براساس یک مطالعه که در مجله science به چاپ رسیده است افرادی که به میزان زیاد به مطالعه کتاب می پردازند بیشتر از سایر افراد می توانند به ارائه نظریات خود در اجتماع بپردازند و افراد موفق تری در برقراری ارتباط وایجاد روابط اجتماعی با سایرین هستند.

 این افراد از دامنه وسیعی از لغات برخوردار هستند و می توانند درباره موضوعات مختلف با دیگران صحبت کنند.

 

با خواندن کتاب به راحتی در هرسنی باهوش ترشوید

در یک مطالعه که درمجله  the journal Child Development به چاپ رسیده است کارشناسان دریافتند کودکانی که در سنین هفت سالگی توانایی بیشتری برای مطالعه متن ها دارند و می توانند کتاب با سطح دانش خود بخوانند در سالهای بعد  موفقیت بیشتری در زمینه درسی و کاری دارند.

مطالعه کتاب های مختلف می تواند به دلیل درگیری سلول های مغزی و افزایش جریان خون باعث  افزایش سطح درک شناختی و بالارفتن بهره هوشی در کودکان شود.

 افراد بزرگسال و سالمند نیز می توانند با مطالعه منظم کتاب ذهن خود را هوشیار نگه دارند و به این ترتیب عملکرد و توان مغزی بالایی به نسبت همسالان خود داشته باشند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: