کد خبر: 26120
تاریخ انتشار: شنبه, 06 آذر 1395 - 15:09

داخلی

»

اخبار کتاب

سید عباس صالحی از کتاب‌فروشی 127 ساله در شیراز بازدید کرد

منبع : لیزنا
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنج‌شنبه، 4 آذرماه، از کتاب‌فروشی محمدی در شیراز بازدید کرد.
سید عباس صالحی از کتاب‌فروشی 127 ساله در شیراز بازدید کرد

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی از کتاب‌فروشی محمدی در شیراز بازدید کرد و با مدیر آن به گفتگو پرداخت.

 

کتابفروشی محمدی نزدیک به 127 سال قدمت دارد و از سال 1270 شمسی (1310 قمری) فعالیت خود را آغاز کرده است. این کتاب‌فروشی در فضایی به مساحت 750 متر مربع، تعداد 168 هزار عنوان کتاب را در دسترس علاقه‌مندان به کتاب قرار می‌دهد.

 همچنین جهت دسترسی آسان مراجعان، موضوع‌بندی کتاب‌ها بر اساس زیرشاخه‌های هر یک از علوم طبقه‌بندی شده است و 110 رشته و زیرشاخه در این کتابفروشی عرضه می‌شود.

عدم تغییر قیمت درج شده در پشت کتاب از ویژگی‎های این کتاب‌فروشی است. بطوری که حتی پس از تغییر قیمت از طرف ناشر، در این کتاب‌فروشی کتاب با همان قیمت پیشین فروخته می‌شود.

 

به گفته سید بهنام محمدی، مدیرانتشاررات محمدی، هادی محمدی معروف به شیرازی در عصر قاجار با آوردن دستگاه چاپ از بمبئی به شیراز و انتشار روزنامه و کتاب، این کتابفروشی را تاسیس کرد. پس از وی محمدرحیم محمدی معروف به ناظم و محمد محمدی این انتشاراتی را اداره نمودند.

در حال نیز بهنام محمدی، نسل چهارم از این خاندان، مدیر این انتشاراتی است و پس از وی فرزند او آن را اداره خواهد نمود.

 محمدی همچنین درباره طرح‌های تشویقی برای کتاب‌فروشی‌ها گفت: این طرح‌ها صد در صد بر اقتصاد کتاب‌فروشان تاثیرگذار هستند و امیدوارم این حمایت‎ها در طول زمان ادامه پیدا کند. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: