کد خبر: 26233
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 آذر 1395 - 17:36

داخلی

»

اخبار کتاب

مراسم نکوداشت احمد منزوی برگزار می‌شود

به مناسبت یکمین سالگرد درگذشت کتابشناس نامدار شادروان استاد احمد منزوی مراسمی در مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌‌شود.
مراسم نکوداشت احمد منزوی برگزار می‌شود

 

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری مراسم، در این گردهمایی همچنین در راستای انتشار مجلد دوازدهم فهرستواره کتاب‌های فارسی با حضور پژوهشگران و استادان، درباره کوشش‌های کتابشناسانه آن شادروان سخنرانی خواهد شد.

بنا بر این گزارش، این مراسم از ساعت 10 تا 11:30 روز یکشنبه 21 آذر ماه 1395، در تالار اميرالمومنين مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) برپا می‌شود.

استاد احمد منزوی متولد 1304 در شهر سامرا و فهرست‌نویس و محقق در حوزه علوم اسلامی بود. وی پسر دوم حاج شیخ آقا بزرگ تهرانی، دانشمند و عالم شیعی و مؤلف کتاب الذریعة الی تصانیف الشیعه بود.

 

استاد منزوی بابت نگارش فهرست نسخه‌های خطی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی در دو جلد برندۀ جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی در سال 1385 شد.

وی مدت 16 سال در پاکستان زندگی می‌کرد و حاصل کارش در پاکستان، نگارش و چاپ چهار مجلد فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه گنج‌بخش بود که تنها نسخه‌های فارسی را در بر می‌گرفت. از دیگر کارهای وی در این دوره، می‌توان از نگارش و چاپ سعدی بر مبنای نسخه‌های خطی پاکستان به‌مناسبت هشتصدمین سالگرد تولد سعدی، نگارش و چاپ 14 مجلد فهرست مشترک نسخه‌های خطی فارسی پاکستان و پایه‌گذاری نگارش فهرستواره کتاب‌های فارسی، نام برد.

مرحوم استاد منزوی در سال 1369 پس از بازگشت به ایران، مدتی سرپرست بخش کتاب‌شناسی و فهرست‌نگاری مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی بود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: