کد خبر: 26396
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آذر 1395 - 21:03

داخلی

»

اخبار کتاب

ایرانداک از نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران(گنج) رونمایی کرد

منبع : لیزنا
از نسخه آزمایشی پایگاه اطلاعات علمی ایران(گنج)، با امکان اشاعه اطلاعات و فایل تمام‌ متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها توسط معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دوشنبه، 29 آذرماه، رونمایی شد.
ایرانداک از نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران(گنج)  رونمایی کرد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، در مراسم رونمایی نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران (گنج) معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خوشبختانه فعالیت‌های پژوهشگاه در راستای پیشگیری و تمهید مقدمات برای مالکیت‌های فکری و معنوی است.

محمد روشن افزود: در حوزه قانون‌گذاری وزارت علوم آمادگی ارائه لایحه برای حل معضلات حوزه آموزش عالی به هیئت دولت را دارد که می‌توانیم سهمی از آن را به مشکلات قانونی موجود در مسیر راه فعالیت‌های پژوهشگاه اختصاص دهیم.

همچنین مدیر دفتر تحقیق و توسعه ایرانداک به معرفی پایگاه گنج پرداخت وگفت: پایگاه حاضر مرجع پژوهشگران در ایران است و روزانه چند ده هزار جست ‌وجو در این پایگاه انجام می‌گیرد.

میترا شمسی  با تاکید بر ایجاد پایگاه داده جامع کشور از جمله پیشنهاده‌ها و پارساهای کشور به عنوان مهمترین هدف طراحی این پایگاه گفت: با توجه به تغییر سلایق کاربران و نیازهای جدید و ایجاد مدل داده‌ای یکپارچه برای همه سامانه‌های ایرانداک، به سمت طراحی نسخه جدید رفتیم.

شمسی ضمن اشاره به تغییرات پایگاه جدید گفت: در نسخه آزمایشی پایگاه تازه گنج، فراداده بیش از 85 هزار پارسای (پایان‌نامه و رساله) ویرایش شده و دسترسی به تمام‌متن بیش از 11 هزار پارسای ویرایش شده (از ابتدا تا پایان سال 1388) را فراهم کردیم.

گفتنی است، آدرس اینترنتی نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی (گنج) ganj-beta.irandoc.ac.ir  است.

 کار پایگاه اطلاعات علمی ایران نخستین بار در سال 1370 آغاز شد و در گذر زمان با پیشرفت فناوری اطلاعات، قابلیت‌های متعددی به این پایگاه افزوده شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: