کد خبر: 26421
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 آذر 1395 - 16:49

داخلی

»

اخبار کتاب

«مرغ سرخ پا كوتاه» در فهرست کتاب‌های برگزیده جهان قرار گرفت

منبع : لیزنا
كتاب حسى- لمسى «مرغ سرخ پا كوتاه» اثر ستاره اقتدارى بر اساس سروده پروين دولت‌آبادى از سوى IBBY به فهرست كتاب‌هاى برگزيده جهان ۲۰۱۷ راه يافت.
«مرغ سرخ پا كوتاه» در فهرست کتاب‌های برگزیده جهان قرار گرفت

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی شورای کتاب کودک، این شورا به عنوان شعبه ملی IBBY که کار انتخاب و معرفی آثار برتر تولید شده در ایران را بر عهده دارد، در این دوره کتاب حسی لمسی «مرغ سرخ پا کوتاه» ساخته ستاره اقتداری، کتاب‌های «احتیاط! خطر حمله موشها» نوشته سید علی شجاعی، «زیبا صدایم کن» از آثار فرهاد حسن‌زاده و «کلاه حصیری» نوشته مصطفی خرامان را برای داوری به IBBY معرفی کرد.

در نهایت کتاب پارچه‌ای «مرغ سرخ پاکوتاه» برای معرفی در این فهرست برگزیده شد.

فهرست کتاب‌های برگزیده برای کودکان و نوجوانان با نیازهی ویژه هر دو سال یکبار از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY با برجسته‌ترین آثار از سراسر جهان منتشر می‌شود.

برای انتخاب کتاب برگزیده، کتاب‌هایی که اختصاصاً برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه تولید شده‌اند، آثاری که شخصیت‌های آن دارای معلولیت هستند، و کتاب‌های پارچه‌ای یا تصویری که همه کودکان از آن لذت می‌برند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 این فهرست به شکل چاپی در اختیار شعبه‌های ملی ۷۷ کشور عضو دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان قرار می‌گیرد. اصل آثار نیز در نمایشگاه‌های متعدد بین‌المللی شرکت داده می‌شوند و سپس در «مرکز اسناد کتاب‌های کودکان و نوجوانان دارای معلولیت» در کتابخانه عمومی یورک شمالی در تورنتوی کانادا نگهداری می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: