کد خبر: 26522
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 دی 1395 - 00:04

داخلی

»

اخبار کتاب

تفاهم‌نامه همکاری‌ بین مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای

منبع : لیزنا
با امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی بین مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دسترسی اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه‌ به پایگاه‌های مقالات مرکز منطقه‌ای فراهم شد.
تفاهم‌نامه همکاری‌ بین مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام  اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بين‌المللی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری (RICeST)، با حضور محمدجواد دهقانی، رئیس مرکز منطقه‌ای و مسعود شفیعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تاریخ 7 دی ماه 95 این تفاهم‌نامه به امضا رسید.

دکتر محمدجواد دهقانی رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در این مراسم اظهارداشت: با امضای این تفاهم‌نامه، امکان دسترسی اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کل کشور از تمامی چهار میلیون مدرک علمی و منابع اطلاعاتی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی فراهم شده است.

وی افزود: این منابع شامل بیش از دو میلیون مقاله انگلیسی، ۲۴ هزار عنوان مقاله عربی از کشورهای اسلامی، 900 هزار مقاله فارسی، 47هزار کتاب، 90 هزار مقاله از کنفرانس‌ها، نقشه‌ها، پایان نامه‌ها، ۳۶هزار طرح تحقیقاتی در قالب چکیده و یا متن کامل، ۵۸ هزار عنوان مقاله روزنامه‌ها و غیره است.

دهقانی افزود: مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری (RICeST) که از سال۱۳۷۰ با هدف تامین منابع علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کار خود را آغاز کرده است، می‌تواند با در اختیار گذاردن منابع مورد نیاز به اساتید و دانشجویان، به ارتقای جایگاه دانشگاه نیز کمک کند.  

وی یادآورشد: با امضای تفاهم‌نامه مرکز منطقه‌ای در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، در مرحله بعد امکان استفاده همه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور از خدمات این مرکز فراهم خواهد شد.

 از این پس، اساتید و دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه‌ای از طریق مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)، با آسان‌ترین امکان و در سریع‌ترین شرایط ممکن، دسترسی  به محتواها، مقالات و منابع اطلاعاتی مورد نیاز خود را خواهند داشت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: