کد خبر: 26541
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 09 دی 1395 - 16:51

داخلی

»

اخبار کتاب

روزشمار سال ۱۳۹۶ با موضوع «کودک از نگاه نقاشان ایرانی» منتشر می‌شود

منبع : لیزنا
موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، روزشمار سال ۱۳۹۶ خود را با موضوع «کودک از نگاه نقاشان ایرانی» منتشر می‌کند.
روزشمار سال ۱۳۹۶ با موضوع «کودک از نگاه نقاشان ایرانی» منتشر می‌شود

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، این روزشمار دربرگیرنده‌ ۵۳ تصویر از کودکان با موضوع «کودک از نگاه نقاشان ایرانی» و زندگی و جایگاه آن‌ها در طول تاریخ در نقاشی‌هایی از دوران کهن تا زمان معاصر است که آثار نقاشان برجسته‌ای از جمله حسین شیخ (آخرین شاگرد کمال‌الملک)، علی‌اصغر پتگر، هانیبال الخاص، ثمیلا امیرابراهیمی، فرح اصولی و پرویز کلانتری را شامل می‌شود.

روزشمار ۱۳۹۶ تاریخ ادبیات کودکان در ۶۰ برگ منتشر می‌شود. اندازه‌ این روزشمار ۱۶*۱۷ سانتیمتر است. در برگه‌ آغازین این روزشمار تصویری از توران میرهادی، اثری از استاد علی‌اکبر صنعتی به همراه متن یادبودی از این چهره‌ ماندگار عرصه‌ ادبیات کودک به چشم می‌خورد. هر برگ در این سالنامه، تاریخ و روزهای یک هفته از سال را دربردارد که در برابر آن یکی از آثار ماندگار نقاشان به همراه شناسنامه‌ اثر قرار دارد.

در انتهای این روزشمار، مناسبت‌ها و رخدادهای در پیوند با فرهنگ کودکی یادداشت شده است.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان از سال ۱۳۹۱ تا کنون هرساله روزشمارهایی با موضوعاتی چون فرهنگ کودکی با بیان رخدادهای درپیوند با این حوزه و ارائه‌ی اطلاعاتی درباره‌ کوشندگان عرصه‌ی کودک ۱۳۹۱ - ۱۳۹۲ - ۱۳۹۴، روزشمار مادر، زن و کودک در شاهنامه ۱۳۹۳ و روزشمار  محیط‌زیست۱۳۹۵  منتشر کرده است.

موسسه‌ها، شرکت‌ها و علاقمندان می‌توانند جهت تهیه‌ این روزشمار و درج آگهی اختصاصی سازمان خود با شماره‌ ۸۸۵۵۲۳۱۸ - ۰۲۱ تماس بگیرند.

همچنین علاقمند می‌توانند روزشمارهای سال‌های گذشته‌ موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان را در آدرس تقویم‌های فرهنگی ببینند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: