کد خبر: 26682
تاریخ انتشار: شنبه, 18 دی 1395 - 11:26

داخلی

»

اخبار کتاب

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرد

داستان نحوی در کتاب «حکایت مرد و دریا»

منبع : لیزنا
نوجوانان می‌توانند با داستانی از مثنوی معنوی در کتاب «حکایت مرد و دریا» آشنا شوند.
 داستان نحوی در کتاب «حکایت مرد و دریا»

به‌ گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط‌ عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «حکایت مرد و دریا» به نویسندگی و تصویرگری مرتضی اسماعیل‌سهی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این اثر نخستین بار در سال 1363 منتشر شده و بازنویسی این کتاب بر عهده‌ سیروس طاهباز بوده است.

نحوی و پسر فقیر از شاگردان مردی دانشمند ‌هستند که مسیر متفاوتی را برای زندگی انتخاب می‌کنند. تا سال‌ها علم و دانش نحوی در کتاب‌هایش خلاصه شده است و او قادر نیست از علم در راه درست استفاده کند. سال‌ها بعد دو دوست بر روی کشتی همدیگر را ملاقات می‌کنند و اتفاق‌های جدیدی در زندگی آن‌ها رخ می‌دهد.

«نحوی چون چشم گشود خود را در میهمان‌سرای مرد دهقان یافت که کاسه‌ای آب و ظرفی غذا در پیش رویش بود و خورجین کتاب‌ها در کنارش و صدای خر نیز از حیاط می‌آمد که از شوق خوردن کاه و یونجه‌‌ی فراوان به شادی از ته دل آواز می‌خواند! نحوی پیش از آن که از حال و روز خود جویا شود که از کجا به این خانه‌ راحت راه یافته است، نخست کاسه آب را سر کشید و سپس غذا را تا به انتها خورد و آنگاه به مرد صاحبخانه که با نگرانی او را می‌نگریست گفت: «بر تو افتخاری بود که دانشمندی را یاری کردی!»

 انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را پس از ویرایش با قیمت 4هزار تومان در اختیار نوجوانان 11 تا 15 سال قرار داده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: