بازدید سید عباس صالحی از نمایشگاه کالاهای فرهنگی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صالحی پس از بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه درباره اهداف برگزاری این جایزه گفت: امسال دو دوره از برگزاری این نمایشگاه می‌گذرد و هدف از برگزاری این جایزه شناسایی جریان‌ها و فعالیت‌های مردمی در حوزه تولید کالای فرهنگی بود تا از این طریق بتوانیم نیازهای کشور را در حوزه تولیدات فرهنگی ارتقا دهیم.

 وی افزود: این نمایشگاه در سه بخش کتاب، نوشت افزار و اسباب‌بازی طراحی شده و توانسته در این مدت رشد خوبی داشته باشد. این جایزه با این نگاه شکل گرفت تا ایده‌هایی که در حوزه تولید وجود دارند از طریق هم افزایی وارد عرصه تولید انبوه شود.

صالحی با اشاره به گردش مالی کالاهای فرهنگی در حوزه نوشت افزار و اسباب بازی گفت: گردش مالی این حوزه رقم قابل توجهی را نشان می‌دهد که نیاز به سرمایه‌گذاری و شناسایی کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی یکی از اهداف مهم در این حوزه است.

وی ادامه داد: در بخش نوشت افزار و اسباب بازی شاهد اقدامات خوبی در این مدت بوده‌ایم که می‌تواند ره‌آورد هم افزایی تولیدکنندگان و ایده‌پردازان در این جایزه باشد.

صالحی با اشاره به نقش سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی در تعامل میان مجموعه‌ها عنوان کرد: این نمایشگاه می‌تواند محفلی برای هم‌افزایی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی در حوزه نوشت افزار و اسباب بازی باشد تا  آن‌ها به منظور ارتقای سطح تولید و تبادل نظر از ظرفیت‌های این جایزه استفاده کنند. همچنین برگزاری این جایزه می‌تواند به تولید‌کنندگان کمک کند تا نسبت به سرمایه‌گذاری بهتر در این حوزه تصمیم گیری کنند.  

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر توجه به پژوهش‌های صورت گرفته در این حوزه گفت: انجام پژوهش در این حوزه پشتوانه مهمی در تولید کالاهای فرهنگی محسوب می‌شود از این رو بخشی از جایزه به تقدیر از پژوهشگران این حوزه اختصاص پیدا کرده است. مطمئنا هر تولیدی به منظور موفقیت در بازار نیاز به پژوهش دارد.

 وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه نقشی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند در حمایت از تولید کالاهای فرهنگی داشته باشد این است که با برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و جوایزی محلی را برای تبادل نظر میان تولیدکنندگان و نخبگان این عرصه فراهم کند تا از این طریق نهادهای مردمی و سرمایه‌گذران با یکدیگر به تعامل بپردازند و در تولید کالای فرهنگی سهیم باشند.

گفتنی است نمایشگاه دومین دوره جایزه کالاهای فرهنگیِ ایرانی-اسلامی از 20 تا 22 دی ماه به همت دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.