کد خبر: 26959
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 بهمن 1395 - 16:29

داخلی

»

اخبار کتاب

نشست «هم‌اندیشی دانشمندان برتر کشور» برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
نشست «هم‌اندیشی دانشمندان برتر کشور: ارتقا جایگاه علم، نوآوری و فن‌آوری» به مدت دو روز در تاریخ‌های ۳۰ بهمن و اول اسفند ماه ۱۳۹۵ در شیراز برگزار می‌شود.
نشست «هم‌اندیشی دانشمندان برتر کشور» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، هر چند انتشار روز افزون نتایج پژوهش و صعود رشد کمیت علمی کشور در سطح بین‌المللی نشان از قدرت علمی پژوهشگران کشور دارد، اما بر اساس سیاست‌های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، کمیت تولید علم تنها یکی از ابعاد توسعه علمی است.

لذا توجه به سایر ارکان تولید علم شامل دیپلماسی علمی، کیفیت تولیدات علمی و اثرگذاری فن‌آورانه و نوآورانه از عوامل بسیار با اهمیتی هستند که نباید نادیده انگاشته شوند. به هر ترتیب مهمترین مسئله حال حاضر کشور هدایت مقالات علمی به سمت نیازهای جامعه و اثرگذاری اقتصادی است.

نشست هم‌اندیشی دانشمندان برتر کشور  به مدت دو روز در تاریخ‌های ۳۰ بهمن و اول اسفند در شیراز، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) واقع در خیابان ساحل غربی، مجتمع رفاهی برگزار خواهد شد.

این نشست محور‌های علمی زیر را در بر خواهد گرفت:

 الف) جایگاه پایگاه ISC در اکوسیستم تولید علم؛

ب) فرصت‌ها و چالش‌های حوزه آموزش عالی؛

ج) ترویج و ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم؛

شرکت کنندگان و مدعوین  در این نشست با بیان تجربیات، تبادل ‌نظر از طریق برگزاری پانل‌های تخصصی در خصوص محورهای فوق در طی دو روز به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

همچنین، در ادامه این نشست تکریم از دانشمندان شامخ کشور به منظور ارج‌نهادن از زحمات آن عزیزان و الگوسازی از آنان خصوصاً جهت محققین و پژوهشگران جوان کشور برگزار می‌شود.

سوزیلا
|
Iran
|
1395/11/12 - 11:46
0
0
بسلامتی. خیلی هم خوب
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: