نشست «هم‌اندیشی دانشمندان برتر کشور» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، هر چند انتشار روز افزون نتایج پژوهش و صعود رشد کمیت علمی کشور در سطح بین‌المللی نشان از قدرت علمی پژوهشگران کشور دارد، اما بر اساس سیاست‌های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، کمیت تولید علم تنها یکی از ابعاد توسعه علمی است.

لذا توجه به سایر ارکان تولید علم شامل دیپلماسی علمی، کیفیت تولیدات علمی و اثرگذاری فن‌آورانه و نوآورانه از عوامل بسیار با اهمیتی هستند که نباید نادیده انگاشته شوند. به هر ترتیب مهمترین مسئله حال حاضر کشور هدایت مقالات علمی به سمت نیازهای جامعه و اثرگذاری اقتصادی است.

نشست هم‌اندیشی دانشمندان برتر کشور  به مدت دو روز در تاریخ‌های ۳۰ بهمن و اول اسفند در شیراز، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) واقع در خیابان ساحل غربی، مجتمع رفاهی برگزار خواهد شد.

این نشست محور‌های علمی زیر را در بر خواهد گرفت:

 الف) جایگاه پایگاه ISC در اکوسیستم تولید علم؛

ب) فرصت‌ها و چالش‌های حوزه آموزش عالی؛

ج) ترویج و ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم؛

شرکت کنندگان و مدعوین  در این نشست با بیان تجربیات، تبادل ‌نظر از طریق برگزاری پانل‌های تخصصی در خصوص محورهای فوق در طی دو روز به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

همچنین، در ادامه این نشست تکریم از دانشمندان شامخ کشور به منظور ارج‌نهادن از زحمات آن عزیزان و الگوسازی از آنان خصوصاً جهت محققین و پژوهشگران جوان کشور برگزار می‌شود.