کد خبر: 27021
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 بهمن 1395 - 22:28

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «دُرّ دانش، مصاحبه تاریخ شفاهی با دکتر عباس حری» منتشر شد

منبع : لیزنا
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران کتاب «دُرّ دانش، مصاحبه تاریخ شفاهی با دکتر عباس حری» را منتشر کرد.
کتاب «دُرّ دانش، مصاحبه تاریخ شفاهی با دکتر عباس حری» منتشر شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، این کتاب که به تدوین و تحقیق پیمانه صالحی انجام شده است، متشکل از 10 فصل است که می‌توان به فصل‌های «خانواده و نوجوانی»، «آغاز تحصیلات دانشگاهی»، «تدریس در دانشگاه»، «کتابخانه ملی ایران» و «نظام ملی اطلاع‌رسانی»، اشاره کرد.

عباس حری از جمله استادان و متخصصان کتابداری، اطلاع‌رسانی و دانش‌شناسی بود که با چهار دهه حضور مستمر در عرصه‌های آموزش و پژوهش، کتابداری و علم اطلاعات کشور، میراث ارزشمندی برای نسل‌های آینده دانش‌آموختگان این رشته بر جای گذاشت.

در ابتدای فصل آغاز همکاری با کتابخانه ملی، زمانی که پرسشگر از او می‌خواهد تا از شروع همکاری‌اش با این کتابخانه در دهه هفتاد بگوید، عنوان می‌کند: «من از سال 1370 یعنی زمان ریاست محمد رجبی در کتابخانه ملی معاونت فنی کتابخانه را بر عهده گرفتم. طبیعی است که کار معاونت فنی، رسیدگی به سازماندهی، فهرست نویسی، رده‌بندی و حتی ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی مرتبط با این‌ها است.

می‌شود گفت که نطفه نخستین پایگاه فهرست‌برگه‌های کتابخانه ملی در همان زمان بسته شد و آغاز گردید. برای این کار، نرم افزاری نیز توسط فرد علاقمندی تهیه و مقدمات آن فراهم شد. البته بعدها که کار گسترش پیدا کرد، نرم‌افزار دیگری به خدمت گرفته شد؛ ولی بحث ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی بر اساس ساختار فهرست‌برگه‌ای برای کتاب‌هایی که کتابخانه ملی فهرست می‌کرد در آن زمان مطرح شد.»

این کتاب در 209 صفحه با قیمت 14 هزار تومان، توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: