کد خبر: 27190
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 بهمن 1395 - 12:24

داخلی

»

اخبار کتاب

اختصاص چهارمین محفل جشنواره شعر فجر به شهدای آتش‌نشان

منبع : لیزنا
چهارمین محفل شعرخوانی و ادای دین شاعران جشنواره بین‌المللی شعر فجر با عنوان «شهدای خدمت» به قهرمانان شهید آتش‌نشانی اختصاص یافت.
اختصاص چهارمین محفل جشنواره شعر فجر به شهدای آتش‌نشان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، همزمان با هفتمین روز تشییع باشکوه پیکر 16 شهید آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکو در تهران، جشنواره بین‌المللی شعر فجر برای «شهدای خدمت» محفل شعرخوانی اختصاص یافت که در آن، جمعی از شاعران کشور، سروده‌های خود را به این عزیزان تقدیم می‌کنند.

علی‌محمد مودب، آرین داودی، لیلا کردبچه، مجید سعدآبادی، محمدرضا وحیدزاده، میلاد عرفان‌پور، حامد عسکری، هادی خورشاهیان، قاسم صرافان، امیرعلی سلیمانی، محمدجواد آسمان و غیره شاعرانی هستند که در این محفل به شعرخوانی خواهند پرداخت.

محفل شهدای خدمت، روز یکشنبه 17 بهمن از ساعت 15:30 دقیقه در چهارراه حسن‌آباد، ایستگاه یک آتش‌نشانی شهر تهران برگزار می‌شود که شهرداری منطقه 12 تهران و سازمان آتش‌نشانی در برگزاری این محفل با بنیاد شعر و ادبیات داستانی همکاری داشته‌اند.

دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر فجر از عموم شاعران و همشهریان دعوت می‌کند در این محفل باشکوه ادبی شرکت کرده و نسبت به مقام شهدای آتش‌نشان حادثه تأسف‌بار ساختمان پلاسکو ادای احترام کنند.

همچنین پس از کاشان و البرز، سومین محفل شعرخوانی یازدهمین جشنواره شعر فجر در مشهد برگزار می‌شود که این محفل به شاعران مهاجر افغانستانی مقیم خراسان اختصاص دارد. محفل سوم شعر فجر، روز جمعه 15 بهمن از ساعت 14:30 دقیقه و با حضور محمدکاظم کاظمی (دبیر علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر) در فرهنگسرای انقلاب مشهد برگزار می‌شود که جمعی از شاعران مهاجر افغانستانی مقیم کشورمان در آن به شعرخوانی خواهند پرداخت. برای نخستین بار است که شب شعر اختصاصی مهاجران افغانستان از طرف جشنواره بین‌المللی شعر فجر در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

همجواری و حضور گسترده مهاجران افغانستانی در مشهد، همچنین انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 بر اهمیت برگزاری این شب شعر در مشهد افزوده است.

این در حالی است که مراسم پایانی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر نیز در اسفندماه امسال در جوار بارگاه نورانی ثامن‌الحجج علیه‌السلام برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: