کد خبر: 27370
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 21 بهمن 1395 - 18:48

داخلی

»

اخبار کتاب

سیروس علیدوستی

افزایش شمار مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های فراگیر رتبه‌بندی جهانی در سال 2016

منبع : لیزنا
بر اساس تازه‌ترین گزارش سامانۀ «نما» دربارۀ نظام‌های فراگیر رتبه‌بندی مؤسسه‌ها، شمار مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های فراگیر رتبه‌بندی جهانی در سال 2016 نسبت به سال 2015 افزایش یافته است.
افزایش شمار مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های فراگیر رتبه‌بندی جهانی در سال 2016

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ايران، سیروس علیدوستی، رئیس این پژوهشگاه با اعلام این خبر گفت: در تازه‌ترین گزارش سامانۀ «نما» 13 نظام گوناگون فراگیر رتبه‌بندی جهانی بررسی و جایگاه مؤسسه‌های ایرانی در آن‌ها پایش و گزارش شده است.

علیدوستی افزود: در سال 2016 شمار 13 مؤسسه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های «مؤسسۀ آموزش عالی تایمز» (در برابر هشت مؤسسه در سال 2015)، دو مؤسسه در رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهان (شانگهای) (در برابر دو مؤسسه در سال 2015)، پنج مؤسسه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های «کیو.اس.» (در برابر دو مؤسسه در سال 2015)، 13 مؤسسه در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایۀ عملکرد علمی (یورپ) (در برابر نه مؤسسه در سال 2015)، 14 مؤسسه در رتبه‌بندی مرکز مطالعات علوم و فناوری «لایدن» (در برابر 13 مؤسسه در سال 2015)، 18 مؤسسه در رتبه‌بندی یو ـ مالتی‌رنک (در برابر 18 مؤسسه در سال 2015)، یک مؤسسه در رتبه‌بندی عملکرد مقاله‌های علمی دانشگاه‌های جهان (تایوان) (در برابر صفر مؤسسه در سال 2015)، 11 مؤسسه در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز» (در برابر هشت مؤسسه در سال 2015)، هشت مؤسسه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان (در برابر هشت مؤسسه در سال 2015)، 99 مؤسسه در رتبه‌بندی مؤسسه‌های «سایمگو» (در برابر 100 مؤسسه در سال 2015)، هفت مؤسسه در رتبه‌بندی دانشگاهی «راوند» (در برابر پنج مؤسسه در سال 2015)، و سه مؤسسه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» دربارۀ توسعۀ پایدار (در برابر یک مؤسسه در سال 2015) از کشور ایران در فهرست برترین‌های جهان قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد:‌ هنوز مؤسسه‌های ایرانی نتوانسته‌اند در فهرست 300 مؤسسۀ برتر در مؤسسه در رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌های جهان قرار گیرند.

گفتنی است: سامانۀ «نما» که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و با پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی شده و روزآمد می‌شود به پایش و گزارش جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان می‌پردازد. این سامانه رایگان در دسترس همگان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: