کد خبر: 27552
تاریخ انتشار: یکشنبه, 01 اسفند 1395 - 13:53

داخلی

»

اخبار کتاب

عباس صالحی درافتتاح نمایشگاه کتاب یزد

كتابخوانی نيازمند پويش و جريان سازی اجتماعی است نه بخشنامه

منبع : لیزنا
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب استان یزد گفت: نیازمند یک پویش و جریان سازی برای ترویج کتاب و کتابخوانی هستیم.
كتابخوانی نيازمند پويش و جريان سازی اجتماعی است نه بخشنامه

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومي موسسه نمايشگاه‌های فرهنگی ايران مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب یزد با حضور حضرت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر مسعود شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، علی غیاثی ندوشن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و سید محمد میرمحمدی استانداریزد یکشنبه یکم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین اللمللی یزد برگزار شد.

 سیدعباس صالحی در این مراسم بیان این که نیازمند یک پویش و جریان سازی برای ترویج کتاب و کتابخوانی هستیم،اظهار داشت:در دولت تدبیر و اميد فعالیت های مناسب فرهنگی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی آغاز شد.

صالحي در بخش ديگری از سخنانش به برگزاری نمايشگاه های كتاب استانی و عملكرد موسسه نمايشگاه های فرهنگی ايران اشاره كرد و اظهار داشت در دولت تدبير و اميد بالغ بر ٩٠ نمايشگاه كتاب استانی برگزار شده است. امسال نيز ٣٠ نمايشگاه در استانهای كشور برپا شد. در بهمن‌ماه امسال ٥ نمايشگاه در شهرهای كاشان، اهواز،ساری، ياسوج و زاهدان برگزار شد و صرفا در همين تعداد نمايشگاه تعداد ٢٣٠ هزار عنوان کتاب در معرض ديد و استفاده بازديد كنندگان قرار گرفت. همچنين ٢ ميليارد و٦٥٠ ميليون ريال يارانه به اين 5 نمايشگاه اختصاص يافت.

سید عباس صالحی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف كتابخوانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت:اجرای طرح پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب،طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی و جشنواره مروجان کتابخوانی از فعالیت‌های موثری بود که در راستای پویش فرهنگی برای کتاب و کتابخوانی آغازشده است.

وی گفت:در طرح پایتخت کتاب امسال 100شهر ودر طرح روستاهای دوستدارکتاب هزار روستا مشارکت نموده‌اند.

 وی همچنین با تأکید بر این که در تلاش برای ارتقاء مصرف کتاب در کشور هستیم، یادآور شد: 33 درصد منابع ارشاد در حوزه کتاب به استان‌ها پرداخت شده که این میزان در سال آینده به 40 درصد خواهد رسید.

نهمین نمایشگاه کتاب یزد از تاریخ 1 تا 7  اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های یزد با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برپااست.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: