کد خبر: 27602
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 اسفند 1395 - 14:51

داخلی

»

اخبار کتاب

عباس صالحی در افتتاح نمایشگاه کتاب قزوین

برگزاری 90 نمایشگاه کتاب استانی و هزار نشست فرهنگی در دولت تدبیر و امید

منبع : لیزنا
سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قزوین از برگزاری ۹۰ نمایشگاه کتاب استانی و هزار نشست فرهنگی در دولت تدبیر و امید خبر داد.
برگزاری 90 نمایشگاه کتاب استانی و هزار نشست فرهنگی در دولت تدبیر و امید

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قزوین سه شنبه سوم اسفندماه با حضور سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامیو مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار شد.

سیدعباس صالحی در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم در شهر قزوین که مهد هنر به خصوص خوشنویسی، نگارگری و استان ادبیات است نمایشگاه کتاب یازدهمین دوره برگزاری خود را جشن می‌گیرد. همواره این استان آغازگر پژوهش‌های مدرن بوده و پژوهش‌های نوین از این استان شروع شده است.

وی در ادامه گفت: کتاب محور و کانون انسانیت است و نمایه تفکر در کتاب است. تفکر با کتاب پیوند پیدا کرده و تاکنون هیچ رسانه‌ای نتوانسته است جایگاه کتاب را از آن خود کند. اولین رسانه بشری کتاب است و کتاب به قدمت تفکر بشری است.

صالحی درخصوص جایگاه کتاب در بین جامعه ایرانی گفت: جامعه ایرانی که جامعه فرهنگی است باید با کتاب بیشتر انس پیدا کند و بیش از این با کتاب ارتباط برقرار نماید. جامعه ایرانی چون فرهنگ مدار است و با کتاب نیز علاقه‌مند، امیدواریم این علاقه‌مندی و تعلق بیشتر شود و رسانه‌های نوظهور و شبکه‌های مجازی ما را از این علاقه‌مندی دور نکنند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص تلاش‌های دولت تدبیر و امید درخصوص گسترش کتاب‌خوانی در کشور گفت: تمام تلاش ما در این ۳ سال و نیم این بوده که کتاب و کتاب‌خوانی را در همه اقصی نقاط کشور و به خصوص در نقاط دوردست گسترش دهیم. برگزاری ۹۰ نمایشگاه کتاب استانی در این مدت از جمله اقدامات ما در این حوزه بوده که در این راه با مشکلات و سختی‌هایی روبرو بوده‌ایم. از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ نمایشگاه کتاب استانی و در ماه گذشته ۵ نمایشگاه کتاب در استان‌های اصفهان، سیستان و بلوچستان، مازندران، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و ... و در ماه اسفند نیز ۵ نمایشگاه کتاب در استان‌های قم، یزد، قزوین، ایلام و آبادان برگزار می‌شود.

 صالحی درخصوص آمار مربوط به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی گفت: تاکنون ۴ میلیون کتاب در این ۳۰ نمایشگاه عرضه شده و ۷۲ هزار ناشر به صورت تکرار در این ۹۰ نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و بیش از هزار نشست فرهنگی و علمی نیز در این نمایشگاه‌ها برگزار شده است. در این مدت ما شاهد یک آکادمی سیار در این نمایشگاه‌ها هستیم و عملاً پاتوق فرهنگی را در نمایشگاه‌های استانی در کنار نمایشگاه شکل داده‌ایم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: اهتمام به تکثر و کیفیت افزایی در نمایشگاه‌های کتاب استانی مورد نظر ما بوده و قوت و سرعت بیشتری به آن داده‌ایم. در این ۳ سال حدود ۲۶ میلیارد تومان کتاب به استان‌ها اختصاص داده شده است.

صالحی در پایان سخنان خود گفت: توجه به مفاخر اهل قلم در استان اهتمام جدی دیگر ما است و از طریق برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها و جشنواره‌ها توجه به هویت ملی از طریق هویت منطقه‌ای و استانی آن را دنبال می‌کنیم. حدود ۱۴ همایش و نشست هم‌اندیشی در استان‌ها با محوریت ادارات کل استان‌ها برگزار شده است.

یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان قزوین هفتم اسفندماه به کار خود پایان می‌دهد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: