کد خبر: 27647
تاریخ انتشار: شنبه, 07 اسفند 1395 - 15:25

داخلی

»

اخبار کتاب

رونمایی از کتاب «از پنجه مریم تا جنین آزمایشگاهی» در نمایشگاه یزد

منبع : لیزنا
حدیث هفتاد سال زندگی و چهل سال پزشکی جلال مجیبیان در کتاب «از پنجه مریم تا جنین آزمایشگاهی» همزمان با نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و رسانه‌های دیجیتال یزد، رونمایی، نقد و بررسی شد.
رونمایی از کتاب «از پنجه مریم تا جنین آزمایشگاهی» در نمایشگاه یزد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، کتاب «از پنجه مریم تا جنین آزمایشگاهی» به قلم جلال مجیبیان پیشکسوت عرصه پزشکی و توسعه بخش خدمت رسانی به جامعه، با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان به همت موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره چهارباغ هنر و  همراه با استقبال چشمگیر مردم در غرفه برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب یزد رونمایی شد.

علی غیاثی ندوشن مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ابتدای این برنامه از اسقبال مردم فرهنگ‌دوست استان در بازدید از نمایشگاه کتاب و به ویژه مراسم رونمایی از این کتاب قدردانی کرد و گفت: کتابی که با تلاش و به قلم دکتر جلال مجیبیان نوشته شده است، نمونه‌ای ارزشمند از توصیف فرهنگ عامه مردم یزد به ویژه سیر پیشرفت پزشکی است.

وی افزود: این اثر روایت ابعاد مختلف زندگی شخصیتی ارزشمند در عرصه پزشکی و اجتماعی یزد است و می تواند مفاهیم اثرگذار زیادی را به جامعه و مردم منتقل کند.

وی با  بیان علاقمندی زیاد مردم  استان به جلال مجیبیان، بیان کرد: کتاب این پزشک محبوب با پشتکار و  همت زیادی نوشته شده است و امیدواریم در امتداد این اثر نیز شاهد آثار دیگری از زندگی ارزشمند این بزرگوار به قلم خودشان باشیم.

مدیر کل ارشاد یزد گفت: پرپایی نمایشگاه کتاب،  هفته‌ای فرهنگی را در یزد رقم زد و مردم غنی از ارزش‌های فرهنگی در استان یزد، استقبال خوبی از نمایشگاه به ویژه برنامه های جنبی آن دارند که این نیز نشان از ظرفیت استان برای توسعه بخشی برنامه‌های متنوع در این مسیر است.

جلال مجیبیان نویسنده کتاب «از پنجه مریم تا جنین آزمایشگاهی» در مراسم رونمایی از این اثر هدف از نوشتن کتاب خود را حفظ فرهنگ، تجربه و ارزش‌های اجتماعی دوران زندگی‌اش بیان کرد.

 وی با اشاره به ضرورت حفظ لهجه یزدی و سایر ارزش‌های فرهنگی ،گفت: لهجه یزدی همواره جذاب و مردم سایر شهرها نیز پس از آشنایی با آن نسبت به یادگیری‌اش علاقه‌مند می‌شوند.

مجیبیان افزود: احساس کردم مفاهیم و ارزش‌هایی از گذشته در حال فراموش شدن است و بر همین مبنا برای حفظ این موضوعات نوشتن کتاب را آغاز کردم.

وی ادامه داد: این اثر را بیست سال قبل بدون هیچ ابهام و دروغی نوشته‌ام و صبر کردم تا زمانی که برای مردم جذاب باشد، به چاپ برسد.

مجیبیان از زحمات همراهان چاپ این اثر قدردانی کرد و گفت: توصیه می‌کنم پس از مطالعه کتاب نظرات خود را در این باره به من انتقال دهید تا بتوانم متوجه اثرات این کتاب بر مردم باشم.

پزشک حاذق یزدی و متخصص زنان و زایمان بیان کرد: در زمان گذشته گلی به نام پنجه مریم را در هنگام زایمان کنار بیمار داخل آب قرار می‌دادند و پس از هشت ساعت در آب شکوفا می‌شد که با زمان زایمان همراه و اثر روحی بر بیمار داشت.

وی افزود: به بیمار می‌گفتند به گل نگاه کن و هر زمان شکوفا شد فرزند تو نیز متولد می شود، نام این گل را از آغاز کار خود تا تولد اولین جنین آزمایشگاهی در یزد بر کتاب گذاشتم، زیرا روایتگر ماجراهای این دوران است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: